۱۹ دی: مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی گفت: با توجه به اینکه یکی از خطوط لوله ورودی به جزیره خارگ بعنوان لوله صادراتی نفت کشور دچار نشتی شده بود با جا به جایی انجام شده هیچ گونه مشکلی در صادرات ایجاد نشده است.
عباس غریبی روز سه شنبه در نشست بررسی موضوع نشتی لوله نفتی و آلودگی زیست محیطی با مسوولان گناوه اظهار کرد: در پی نشتی یکی از لوله‌های زیر دریایی نفت در فاصله ۲ مایلی بندر گناوه و در عمق تقریبی ۶ متری دریا، اولین اقدامات با تشکیل کمیته مدیریت بحران در جزیره خارگ و بسیج امکانات در کمتر از ۲۴ ساعت انجام شد و ورود نفت به دریا مهار و محل نشتی نیز شناسایی شد.
وی افزود: امکانات و تجهیزات دریایی در منطقه مستقر شده است و شناورهای سازمان بنادر و دریانوردی در حال جمع آوری آلودگی‌های نفتی در سطح دریا هستند.
غریبی یادآورشد: با برنامه ریزی های انجام شده در نظر داریم تا با استقرار شناورهایی که برای تعمیر خطوط زیر دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد بتوانیم محل نشتی را تعمیر و خط را در سرویس عملیاتی قرار دهیم.
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با برنامه ریزی محل نشتی که جزئی است نیز تعمیر و طی ۲ هفته آینده این خط وارد مدار خواهد شد.
غریبی بیان کرد: تمام امکانات منطقه با همکاری فرمانداری گناوه بسیج شده است.
وی گفت: تلاش می شود نشتی لوله نفت کمترین تبعات را داشته باشد و بتوانیم با مهار این آلودگی و جمع آوری لکه‌ها مانع از گسترش لکه نفتی در ساحل شویم.
  • نویسنده :
  • منبع :