19 دی: معاون امور بین الملل قوه قضائیه از محاکمه و تعیین وکیل تسخیری برای اعضای گروهک تروریستی منافقین در دادگاه کیفری یک استان تهران خبر داد.
به گزارش معاونت امور بین الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب آبادی اظهار داشت: تلاش جدی ما بر این است که از همه ظرفیت‌ها برای مقابله با تروریست‌ها به ویژه گروهک تروریستی منافقین استفاده کنیم که دست آنها به خون هزاران ایرانی بی‌گناه آلوده است.
غریب آبادی با اشاره به رسیدگی به پرونده اعضای گروهک تروریستی منافقین در دادگاه کیفری یک استان تهران، افزود: با وجود جنایات شدید اعضای این گروهک تروریستی دادگاه کیفری یک استان تهران به منظور رعایت حقوق قانونی متهمان، از طریق انتشار آگهی به آنها اعلام کرد تا نسبت به معرفی وکیل اقدام کنند.
معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه تصریح کرد: با وجود گذشت مهلت تعیین شده، تاکنون وکیلی از سوی آنان معرفی نشده است؛ بنابراین رئیس دادگاه رسیدگی کننده مطابق ماده ۳۸۴ قانون آیین کیفری، روزهای آتی دستور تعیین وکیل تسخیری را برای متهمان صادر خواهد کرد.
غریب‌آبادی تاکید کرد: بر این باوریم که دنیا باید از شر گروهک‌های تروریستی از جمله گروهک تروریستی منافقین خلاص شود و در این راه، همه اقدامات لازم برای محاکمه اعضای این گروهک تروریستی را بکار خواهیم گرفت.
بر اساس این گزارش، دادگاه کیفری یک استان تهران هفتم مرداد امسال با صدور یک آگهی عمومی، اعلام کرد بر اساس پرونده تشکیل شده در این دادگاه قرار است ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق معروف به منافقین به عنوان متهم محاکمه شوند و لازم است این افراد که از کشور متواری هستند برای دفاع از خود به دادگاه وکیل معرفی کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :