19 دی: وزیر امور خارجه در دیدار دبیرکل حزب الله لبنان ارزیابی خود از گفت و گو با مقامات عربستانی را مثبت خواند و تحولات سیاسی لبنان و منطقه از جمله تحولات فلسطین، سوریه را با دبیرکل حزب الله لبنان را مورد بررسی قرار داد.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.
تحولات سیاسی لبنان و منطقه از جمله تحولات فلسطین، سوریه و وضعیت جبهه مقاومت و برخی تحولات مهم جهان اسلام در این دیدار مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.
امیرعبداللهیان در این دیدار دبیرکل حزب‌الله لبنان را در جریان گفت وگوهای اخیر خود با مقامات عربستان سعودی نیز قرار داد.
وی ارزیابی خود را از گفت‌وگو با مقامات عربستان مثبت خواند و افزود: روند اجرای توافقات فیمابین، شاخصی بر نگرش دو کشور در صفحه جدید مناسبات تهران و ریاض خواهد بود.
امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به مذاکرات خود با رییس جمهور سوریه و مقامات ارشد این کشور تصریح کرد: در شرایط بازگشت روابط سوریه به حالت طبیعی با کشورهای عربی، تحرکات بیگانه در فعال ساختن تروریست‌ها در سوریه، نشانگر اهداف دشمنان و رژیم صهیونیستی علیه سوریه و امنیت منطقه است.
نصرالله: امروز مقاومت لبنان و فلسطین در قوی ترین وضعیت قرار دارد
در این دیدار آخرین وضعیت فلسطین و بحران‌های چندلایه امنیتی و اجتماعی در درون سرزمین های اشغالی مورد بحث قرار گرفت و دبیرکل حزب الله لبنان گفت: امروز مقاومت لبنان و فلسطین در قوی‌ترین وضعیت قرار دارد و اگر از صهیونیست‌ها رفتاری مبتنی بر محاسبه خطا سرزند، با واکنش پشیمان کننده مقاومت مواجه خواهند شد.
سیدحسن نصرالله با اشاره به نقش سازنده ایران در قبال منطقه و لبنان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت منطقه، لبنان و ایران، نقش سردار سلیمانی را در تثبیت امنیت منطقه در مقابله با صهیونیسم و تروریسم فراموش ناشدنی خواند.
بر اساس این گزارش، حسین امیرعبداللهیان» روز پنجشنبه و در ادامه سفرهای منطقه‌ای خود وارد فرودگاه بیروت شد و مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت.
وزیر امور خارجه روز گذشته با سفر به سوریه، با رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود.
امیرعبداللهیان در دیدار با بشار اسد بر لزوم احترام همه طرف‌ها به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در تکمیل روند مبارزه با تروریسم همچنان در کنار سوریه قرار دارد.
وی همچنین در نشست خبری با فیصل مقداد همتای سوری خود سوریه را دوست، برادر و همپیمان ایران و ایران را دوست دوران سخت سوریه خواند و بر ضرورت تقویت پیوندهای برادرانه میان دو کشور تاکید کرد.
حسین امیرعبداللهیان در ادامه سفر به لبنان با عبدالله بوحبیب همتای لبنانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :