19 دی: مدیرکل امنیتی استانداری تهران با بیان این که یک هزار و ۳۰۰ موکب مردمی به راهپیمایان جاماندگان اربعین در تهران خدمت‌رسانی می‌کنند، از پیش‌بینی حضور چهار میلیون نفر در این مراسم خبر داد.
سید کمال سادات در جمع خبرنگاران با اشاره به مراسم جاماندگان اربعین اظهار داشت: مسیرهای پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) از میدان آئینی امام حسین (ع) با قرائت زیارت شریف اربعین آغاز می‌شود.
وی گفت: این پیاده‌روی به مسافت ۱۵ کیلومتر به مقصد حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار می‌شود.
سادات ادامه داد: در طول مسیر استقرار یک هزار و ۳۰۰ موکب مردمی با خدمات متنوع جهت خدمت به راهپیمایان تدارک دیده شده است و مواکب ام‌البنین (ع) جهت ارائه خدمات به بانوان و کودکان به منظور استراحت بانوان و فرزندان در نظر گرفته شده است.
مدیرکل امنیتی استانداری تهران بیان کرد: مواکب پزشکی و سلامت در طول مسیر تدارک دیده شده است که به ارائه خدمات رایگان خواهند پرداخت و موکب‌های فرهنگی، ایستگاه‌های صلواتی و ... از جمله تدارکات خدمت به زائرین است.
سادات گفت: درب تکایا مساجد و حسینیه‌ها به روی شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی جاماندگان اربعین باز خواهد بود و امسال پیش‌بینی حضور تقریبی چهار میلیون زائر جاماندگان اربعین حسینی پیش‌بینی شده که در مسیرهای خیابان ۱۷ شهریور به سوی میدان خراسان و سپس میدان شوش به سمت خیابان فداییان اسلام گام برداشته و این راهپیمایی به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) منتهی خواهد شد.
وی در خصوص پیش‌بینی‌های ترافیکی افزود: تمهیدات لازم توسط کمیته ترافیکی در خصوص پارک خودروها و محدودیت‌های توقف معابر پیرامون میدان امام حسین (ع)، خیابان انقلاب حد فاصل پل چوبی تا میدان امام حسین (ع) و خیابان مازندران، خیابان ۱۷ شهریور حد فاصل میدان امام حسین (ع) تا خیابان شوش، خیابان شوش حد فاصل ۱۷ شهریور تا میدان شوش در هر دو مسیر به طور کامل، خیابان فداییان اسلام از میدان شوش تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در هر دو مسیر از خیابان قم تا محدوده میدان فرمانداری به طور کامل، محدوده درب‌های ضلع شرقی و غربی و جنوبی حرم به طور کامل، خیابان ۲۴ متری حد فاصل میدان حرم تا خیابان سازمان آب، جاده ورامین حد فاصل سه راه ورامین تا میدان معلم در هر دو مسیر، خیابان شهرداری حد فاصل خیابان رجایی تا میدان مدرس اجرا می‌شود.
مدیرکل امنیتی استانداری تهران اضافه کرد: سازمان‌های مسئول به ویژه اتوبوسرانی، تاکسیرانی، اورژانس و آتش‌نشانی در طول مراسم حضور دارند و به‌منظور انتقال زائرین از محل حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به ایستگاه‌های بی‌آرتی و اتوبوس ۱۳ خط پیش بینی و هماهنگ شده است. همچنین برای این منظور، هفت خط تاکسیرانی جهت استقرار و تردد ون‌های سازمان تاکسیرانی هماهنگ شده است.
براساس اعلام روابط‌عمومی استانداری تهران، سادات خاطرنشان کرد: جهت بهره‌مندی زائرانی که با وسیله نقلیه شخصی حضور خواهند یافت در طول مسیر محل‌هایی جهت پارک وسیله نقلیه شخصی در نظر گرفته شده است و با همکاری شهرهای اطراف از ظرفیت وسایل نقلیه جهت زائرینی که از شهرهای اطراف مثل ورامین، قرچک، پیشوا، باقرشهر و اسلامشهر حضور می‌یابند، بهره‌مند خواهیم شد.
  • نویسنده :
  • منبع :