19 دی: فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به وجود «نیروهای تندرو» در دولت ابراهیم رئیسی و ردپای آنها در اخراج اساتید گفت: الان وضعیت دارد بدتر از دوره احمدی‌نژاد می‌شود. همان نیروهای اخراج دوره احمدی‌نژاد الان همه پای کار هستند.

حمیدرضا جلایی پور، فعال سیاسی اصلاح طلب و استاد دانشگاه تهران در بخشی از گفت‌وگوی خود با خبرگزاری خبرآنلاین، با انتقاد از موج اخراج اساتید، گفت: نیروهای فعلی که به لحاظ اعتقادی سبک همین‌ پایداری‌چی‌ها هستند،در گذشته هر وقت فرصت پیدا کردند تحت عناوین مختلف و حالا با ابزار «موقتی سازی» شمشیر بازنشستگی و اخراج را فرو می‌آورد. 

وی افزود: این نیرو زمان احمدی‌نژاد فرصت گیر آورد و عده‌ای را بازنشسته کرد و سه‌هزار و هفتصد بورسیه را می‌خواست به دانشگاه تحمیل کند؛ مناصب دانشگاهی مثل منابع طبیعی و نفتی برای این‌ها یک فرصت است. متاسفانه این نیرو روی این موقعیت‌ها با توجیهات عقیدتی خیمه زده‌اند. در دولت یک‌دست رئیسی هم این «نیروی‌اخراج» فرصت عمل پیدا کرده و دارد می‌تازد. 

این فعال سیاسی اظهار کرد: یک عامل دیگر هم این روزها به «نیروی اخراج» کمک کرده و آن هم این است که مسولین کشور از سال گذشته نگران اعتراضات دانشگاه‌ها هستند. بعد این «نیروی اخراج» به مسولین می‌گویند بگذارید تا ما دانشگاه‌ها را آرام کنیم. ایده آرام کردن این ها این است که می‌گویند ما اگر اساتیدی که در میان دانشجویان منتقد نفوذ دارند با قاطعیت اخراج کنیم و اگر قاطع با دانشجوی فعال برخورد کنیم بقیه ماست‌های خود را کیسه می‌کنند و دانشگاه آرام می‌ماند. اگر این فکرها نبود که خب این آقای رئیسی و وزیر ارشاد باید کاری می‌کردند و یک مهاری به نیروی اخراج می‌زدند. لذا در شرایط فعلی این فرصت طلایی برای نیروی اخراج بوجود آمده. 

جلایی پور تاکید کرد: الان وضعیت دارد بدتر از دوره احمدی‌نژاد می‌شود. همان نیروهای اخراج دوره احمدی‌نژاد الان همه پای کار هستند. توجه داشته باشید تندترین نیروها، در دولت رئیسی در عرصه مدارس و دانشگاه‌ها و فرهنگ و هنر بکار گرفته شده‌اند.

  • نویسنده :
  • منبع :