19 دی: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر به لبنان، با خواهر امام موسی صدر دیدار و گفت‌وگو کرد
«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر جمعه و هم‌زمان با چهل و پنجمین سالگرد ربایش «امام موسی صدر»، در منزل «ربابه صدر» خواهر امام موسی صدر حضور یافت و با او به گفت‌وگو پرداخت.
امیرعبداللهیان در کنفرانس خبری روز جمعه خود در بیروت نیز یاد و خاطره امام موسی صدر را گرامی داشت و گفت: امیدواریم هر چه زودتر شاهد تعیین سرنوشت و بازگشت ایشان به جهان اسلام باشیم.
وزیر امور خارجه ایران همچنین در دیدار با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان، با اشاره به سالگرد ربایش امام موسی صدر و تجلیل از نقش محوری و ماندگار او در تحولات سیاسی و مقاومت در لبنان و فلسطین،‌ از تلاش‌های مستمر بری در پیگیری سرنوشت امام موسی صدر قدردانی کرد.
چهل و پنچ سال پیش، امام موسی صدر در ماه اوت سال ۱۹۷۸ (شهریور ۱۳۵۷) با ۲ همراهش «محمد یعقوب» از روحانیون خوش‌فکر لبنانی و «عباس بدرالدین» روزنامه‌نگار و مدیر خبرگزاری لبنان بعد از پنج روز اقامت در لیبی ناگهان ناپدید شدند و از آن زمان تاکنون از سرنوشت آن‌ها خبری در دست نیست.
دیپلمات ارشد ایران که در لبنان حضور دارد، پیش از دیدار با خواهر امام موسی صدر، با حضور در «روضه الشهدا» به مقام شهدای مقاومت از جمله عماد مغنیه، جهاد مغنیه، سید مصطفی بدرالدین و شهید علی الزنجانی شهید ایرانی ادای احترام کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :