19 دی: رئیس ستاد مرکزی اربعین آخرین آمار زائرینی که از مرزها عبور کردند، بیش از ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: تعداد زائران نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است.
«سید مجید میراحمدی» با بیان اینکه وضعیت بسیار خوب و اطمینان‌بخشی بر تمامی مرزهای ۶ گانه حاکم است، تصریح کرد: مرز شلمچه که دومین مرز رفت‌وآمد زائرین بعد از مرز مهران است، در اوج خروج زائرین بیش از ۱۰۰ هزار نفر در ۲۴ ساعت از این مرز عبور کردند.
رئیس ستاد مرکزی اربعین اضافه کرد: به همت دولت و تلاش‌ها و هماهنگی‌ها در سطح عالی با دولتمردان عراق و همه دستگاه‌های مربوطه در کشور ما، اگر ۲۰۰ هزار نفر روزانه از مرز شلمچه عبور می‌کردند، هیچ‌گونه نگرانی و دغدغه‌ای نداشتیم.
وی افزود: توصیه من به زائرین عزیز این است که هنوز فرصت برای شرکت در این مراسم عظیم معنوی باقی است و شرایط هم در کشور ما و هم در عراق خوب است و می‌توانند به سهولت در راهپیمایی اربعین حضور یابند و زیارت کنند.
میراحمدی بر اساس آخرین آمارها، میزان زائرینی که از مرزها عبور کردند بیش از سه میلیون و ۳۵۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: تعداد زائران نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است.
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور آمار ورود زائرین به خاک کشور را نیز حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: این اتفاق بسیار خوبی است که با تدبیر زائران و توجه به راهنمایی‌های ستاد مرکزی اربعین صورت گرفته و ورود و خروج در مرزهای ما به سمت متعادل شدن پیش می‌رود.
وی یادآور شد: تاکنون چهار سانحه تصادف برای زائران ایرانی در مرزها و شهرهای عراق رخ داده و متأسفانه تعدادی از زائران عزیز را در این سوانح از دست دادیم؛ با بررسی‌های انجام شده مشخص شده که تمام این سوانح ناشی از خستگی، خواب‌آلودگی و سرعت بالای رانندگان عراقی است. البته هدف آنها خدمت بیشتر به زوار است اما اولین توصیه این است که حتماً یک نفر از سرعت و بیداری راننده مراقبت کنند و در صورت غیرقابل قبول بودن وضعیت، با تذکرات مشفقانه وضعت را کنترل کنند.
میراحمدی در خصوص ماندگاری زائران در عتبات عالیات هم اعلام کرد: بر اساس اعلام دولت عراق، بیش از ۲۵ میلیون زائر در کربلا اجتماع دارند؛ زائران مدت ماندگاری در کربلا را تا یک روز و بازگشت خود را قبل از روز اربعین قرار دهند.
رئیس ستاد مرکزی اربعین درباره بازگشت زائران با استفاده از خودروی شخصی با اشاره به اتمام به موضوع نذر مسافر نیز تأکید کرد: تعدادی از زائران خسته از این سفر برمی‌گردند و نباید دچار ماندگاری شوند؛ لذا کسانی که دارای خودروی شخصی هستند، به نیت نذر آنها را همراه خود کنند.
وی در پایان یادآور شد: زائران در مسیر بازگشت حتماً استراحت کنند که خستگی باعث رخ دادن سانحه نشود.
  • نویسنده :
  • منبع :