19 دی: ثبت نام دانش‌آموزان اتباع غیر ایرانی در سامانه «سهما» که از ۲۱ مرداد ماه آغاز شده بود، تا چهارشنبه ۱۵ شهریورماه تمدید شد.
ثبت نام مدرسه دانش‌آموزان اتباع غیر ایرانی که از ۲۱ مرداد ماه آغاز شده و تا جمعه دهم شهریورماه ادامه داشت، تا چهارشنبه ۱۵ شهریورماه تمدید شد.
دانش آموزان اتباع غیر ایرانی برای رفتن به مدرسه ابتدا باید در سامانه‌ «سهما» وزارت کشور به آدرس irmigrationorg.ir سپس در پنجره واحد خدمات آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir آمار و اطلاعات خود را ثبت کنند تا از تحصیل برخوردار شوند.
با توجه به اینکه ثبت نام دانش آموزان اتباع منوط به نوع اقامت و مجاز یا غیر مجاز بودن آنها نیست، دانش آموزان اتباعی که غیرقانونی در کشور هستند نیز می‌توانند با مراجعه به سامانه «سهما» وزارت کشور برای ثبت نام در مدرسه اقدام کنند.
بنابراین دانش آموزان اتباع غیر ایرانی یا دارای کد «یکتا»، کد فراگیر یا کد اختصاصی هستند و یا هیچ کدی ندارند، از این رو متناسب با شرایط خود برای ثبت نام در سامانه «سهما» باید مراحل مختلفی را بگذرانند.
ثبت نام دانش آموزان اتباع غیر ایرانی با مراجعه به سامانه «سهما» انجام می شود اما بخشی از این دانش آموزان دارای کد ««یکتا»» هستند و بخشی دیگر این کد را ندارند.
آن دسته از دانش آموزان مهاجری که کد «یکتا» دارند و یا به جای کد «یکتا» کد فراگیر یا کد اختصاصی دارند، فقط باید برای درج اطلاعات خود به سامانه «سهما» مراجعه و اطلاعات خود را وارد کنند و حدود سه روز پس از آن به سامانه پنجره واحد خدمات آموزش و پرورش مراجعه و اطلاعات خود را در آنجا نیز ثبت کنند تا ثبت نام آنان قطعی شود بنابراین این دسته از دانش آموزان مهاجر نیازی ندارند تا پس از درج اطلاعات در سامانه «سهما» به دفاتر کفالت مراجعه کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :