19 دی: در پی کشته شدن ۱۰ نفر بر اثر صاعقه در اوریشا، اداره هواشناسی هند به مردم توصیه کرد هنگام رعد و برق در مکان‌های امن پناه بگیرند.
به گزارش تارنمای روزنامه دکن هرالد، یک مقام رسمی ایالتی در اوریشا گفت: حداقل ۱۰ نفر در اصابت صاعقه در شش منطقه اوریشا کشته شدند، این منطقه روز گذشته شاهد بارش شدید باران بود.
دفتر کمیساریای ویژه امداد ایالتی گفت: صاعقه چهار نفر در منطقه خوردا، دو نفر در بولنگیر و هر کدام یک نفر در انگول، بود، جاگاتسینگپور و دنکانال جان باختند.
سه نفر در خوردا نیز بر اثر برخورد صاعقه مجروح شدند.
این مقام ویژه امداد گفت: منطقه ساحلی اوریشا، از جمله شهرهای دوقلوی بوبانشوار و کاتک، شاهد باران شدید همراه با صاعقه بوده است.
اداره هواشناسی هند(IMD) وضعیت مشابهی را در چند منطقه این ایالت در چهار روز آینده پیش بینی کرد.
در این بیانیه آمده است که گردباد طوفانی باعث فعال شدن بادهای موسمی شده و بارش شدید باران در سراسر ایالت را در پی داشته است.
شهرهای دوقلوی بوبانشوار و کاتک به ترتیب ۱۲۶ میلی متر و ۹۵.۸ میلی متر بارندگی را در طول ۹۰ دقیقه بعد از ظهر ثبت کردند.
اداره مدیریت بلایای ایالتی اودیشا(OSDMA) در پیام رسان X (توییتر سابق) اعلام کرد: این ایالت ۳۶۵۹۷ رعد و برق سی سی (ابر به ابر) و ۲۵۷۵۳ رعد و برق (ابر به زمین) در بعد از ظهر روز شنبه ثبت کرده است.
اداره هواشناسی به مردم توصیه کرده است که در هنگام فعالیت های رعد و برق در مکان های امن پناه بگیرند.
مدیر مرکز منطقه‌ای هواشناسی هند گفت: یک گردباد نیز بر روی شمال شرقی خلیج بنگال قرار دارد، درحالی که احتمالاً چرخه‌ای دیگر در شمال خلیج بنگال در حدود ۳ سپتامبر (یکشنبه ۱۲ شهریور) شکل می‌گیرد.
تحت تأثیر آن، احتمالاً یک منطقه کم فشار در طول ۴۸ ساعت بعدی در جنوب شرق هند تشکیل می شود.
وی گفت: با توجه به گردباد و احتمال کم فشار بودن منطقه، بادهای موسمی جنوب غربی که در اودیشا کماکان باقی مانده است، اکنون طی سه تا چهار روز آینده باعث بارش شدید باران خواهد شد.
  • نویسنده :
  • منبع :