19 دی: هوشیاری و ابتکار عمل به‌موقع سازمان‌ها و دستگاه‌های امنیتی و حافظ نظم در استان کرمان تهدیدهای اخیر امنیتی یک گروهک تروریستی را خنثی کرد و ناکام گذاشت.
طی روزهای اخیر اخباری از قول مسئولان مبنی بر کشف و رفع خطر اقدامات یک گروهک تروریستی که با حرکات ایذایی و انفجار در برخی اماکن حساس استان قصد ایجاد نا امنی و خسارت داشتند، منتشر شده است.
مرداد ماه سال جاری رییس دادگستری کل استان کرمان از بازداشت سه نفر از عناصر ضد امنیتی در این استان توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) خبر داد.
حجت الاسلام حمیدی افزود: تیم تروریستی مذکور ضمن دریافت آموزش های تخصصی در زمینه بمب گذاری، آماده بمب گذاری در ادارات و مراکز حساس دولتی، گلزار شهدای کرمان و تخریب مزار سردار مجاهد شهید حاج قاسم سلیمانی بودند که با اقدام به موقع سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شدند.
وی تصریح کرد: اعضای این باند همچنین طی چند ماه گذشته نسبت به نصب پرچم رژیم غاصب صهیونیستی و خاندان منحوس پهلوی در برخی نقاط شهر کرمان اقدام و کلیپ آن را نیز برای رسانه های معاند ارسال کرده بودند که این اقدام مورد تایید یکی از مسئولان عالی رتبه رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود.
در همین زمینه محمد مهدی فداکار استاندار کرمان نیز در هشتم شهریور و آیین گرامیداشت شهدای هفته دولت گفت: تلاش‌های پنهان و شبانه‌روزی در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی صورت می‌گیرد که برای مردم‌ ملموس نیست، مانند کار سربازان گمنام امام زمان (عج) که با دستگیری تیم تروریستی اخیر، بلای بزرگی از کشور دور شد.
جزئیات برنامه و اقدامات گروهک تروریستی در کرمان
حال پس از گذشت حدود یک ماه از خبر دستگیری عناصر ضد امنیتی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز در آیین اختتامیه نمایشگاه روایت پیشرفت گوشه‌هایی از دیگر جزئیات برنامه ها و اقدامات این گروهک تروریستی را تشریح کرد.
رحمان جلالی با اشاره به تهدیدی که اخیرا در حوزه امنیت استان کرمان کشف شده است بیان کرد: این افراد وابسته به گروهک موسوم به ارتش مردمی بودند که جدیدترین شگردهای امنیتی و اطلاعاتی در مورد آنها به کار گرفته شده بود.
وی افزود: زمان شکل‌گیری گروهک ارتش مردمی در کرمان بعد از اعتراضات سال گذشته بود که در یک صفحه اینستاگرامی توسط فردی به نام شاهین زحمتکش (خواننده رپ) ایجاد شد و نام مستعار وی شاهین لو است که سال ۱۳۶۲ در زندان اوین متولد شده و پدر او عضو گروه نفاق بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان خاطر نشان کرد: شاهین‌لو در سال ۱۳۹۵ به دانمارک عزیمت می‌کند و سر پل با عنوان سیامک تدین رابط بین شاهین و عناصر کف میدان بوده است.
وی تصریح کرد: با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام، هسته اولیه این گروهک دستگیر شد و تعداد زیادی بمب‌های دست‌ساز و کیت‌های الکترونیکی با قدرت انفجار بالا کشف شد.
جلالی گفت: در این تهدید امنیتی بازیگردان، بازیگران و بازی خورده ها وجود دارند که تحت هدایت سرویس های جاسوسی خارج از کشور عمل می کردند.
وی تصریح کرد: در این تهدید از جدیدترین شگردهای امنیتی استفاده‌ شده بود و رد پای هیچ یک از صحنه‌گردانان و بازی‌گردانان را نمی‌بینیم؛ اتفاق تنها توسط بازی خورده‌ها از طریق بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی رقم می‌خورد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: حرکات و اقدامات ایذایی از قبیل حریق و انفجار در سه مرکز حیاتی استان در دستور کار این گروهک تروریستی بود.
وی ادامه داد: تیم های عملیاتی این گروهک در چند نقطه از کشور کار را انجام می دادند، اما هسته مرکزی توسط نیروهای امنیتی و سربازان گمنام امام زمان(عج) در کرمان دستگیر شدند.
جلالی خاطرنشان کرد: بمبگذاری مزار سردار شهید سلیمانی، بمبگذاری در یک جایگاه سوخت که تا مرحله جاگذاری بمب هم پیش رفته بودند و تخریب اموال عمومی، چند دوربین نظارتی و شعار نویسی از جمله اقداماتی بود که توسط نیروهای امنیتی خنثی شد.
وی گفت: استان کرمان به رغم همه تهدیدات سخت و ترم جزو استان‌های امن کشو است و در حوادث سال گذشته کشته و مجروحی نداشت.
  • نویسنده :
  • منبع :