19 دی: مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان ایلام گفت: امروز بستگان احتمالی ۳ جسد مجهول الهویه حادثه آتش سوزی خودرو حامل زائران اربعین در مشهد به پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند.

مهرشاد طهماسبی مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان ایلام اظهار کرد: ساعت ۲۳ و۳۰ دقیقه مورخ ۹ شهریور ۱۴۰۲ بر اثر تصادف دو دستگاه ون حامل زائران اربعین ۱۴ نفر جان باختند.
وی افزود: از ۱۴ فوتی این حادثه، ۱۰ نفر ایرانی و ۴ نفر افغانستانی بودند. جواز دفن این ۱۰ نفر ایرانی در عراق صادر شد و به پزشکی قانونی ارجاع داده نشدند.
طهماسبی گفت: اجساد این ۱۰ نفر ایرانی شب گذشته وارد مرز شده و مستقیم به شهر‌های محل سکونت آنها فرستاده شدند.
وی ادامه داد: همچنین در مورخ ۷ شهریور نیز خودرو حامل زائران اربعین در مسیر جسان - الحولی عراق دچار آتش‌سوزی شد. اجساد با توجه به عوارض شدیدی که داشتند غیرقابل شناسایی بودند و به پزشک قانونی ارجاع داده شدند و معاینه انجام شد و کمتر از ۱۰ ساعت DNA آن‌ها استخراج و با بستگان احتمالی تطبیق داده شد.
مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان ایلام اظهار کرد: ۴ جسد مربوط به استان لرستان بود و اجساد به بستگان تحویل داده شد، اما ۳ جسد دیگر که شامل یک زن و ۲ مرد هستند به علت شدت سوختگی ناشی از آتش سوزی خودرو قابل تشخیص نبوده و هنوز مجهول الهویه هستند. امروز بستگان احتمالی این اجساد از مشهد تماس گرفتند.
وی افزود: مقرر شده است این بستگان احتمالی به پزشکی قانونی مشهد مراجعه کنند تا آزمایش‌های لازم را انجام دهند و اگر آزمایش‌ها تطبیق داشت به پزشکی قانونی استان ایلام مراجعه و اجساد را تحویل بگیرند.

  • نویسنده :
  • منبع :