19 دی: وزیر کشور نیز دقایقی پیش به منظور بازدید میدانی و بررسی وضعیت انفجار حادثه معدن رزمجاه طزره وارد منطقه طزره در شهرستان دامغان شد.
احمد وحیدی، وزیر کشور به منظور بازدید میدانی و بررسی وضعیت انفجار حادثه معدن رزمجاه طزره، هم اینک وارد منطقه طزره در شهرستان دامغان شد. 
پیش از این، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور بازدید میدانی و بررسی وضعیت انفجار حادثه معدن رزمجاه طزره صبح امروز وارد منطقه طزره در شهرستان دامغان شده بود.
سید صولت مرتضوی بامداد امروز ۱۳ شهریور و به منظور بررسی ابعاد حادثه تلخ انفجار معدن ذغالسنگ البرز شرقی دامغان و همچنین همدردی با خانواده کارگران جانباخته در این حادثه وارد منطقه طزره شهرستان دامغان شده بود. 
وی پس از حضور در محل انفجار در یکی از تونل‌های معدن طزره دامغان در جمع خبرنگاران گفت: بررسی گزارش‌های کارشناسی و بازدید از معدن طزره دامغان به منظور اندیشیدن تمهیدات برای جلوگیری از تکرار حادثه تلخ در این معدن در آینده حال انجام است.
مرتضوی جانباختن ۶ معدنچی را به خانواده‌های آنان تسلیت گفت و اظهار کرد: طبق گزارش‌ها حادثه انفجار در یکی از تونل‌های معدن طزره دامغان به دلیل تجمع گاز رخ داد.
وی ادامه داد: جلوگیری از تکرار حادثه معدن طزره دامغان با اهتمام پیگیری می‌شود و دستورات لازم به منظور اندیشیدن تمهیدات برای جلوگیری از تکرار حادثه تلخ در این معدن ابلاغ شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: طبق نظر کارشناسان ۶ نفر از کارگران معدن در اثر انفجار دچار حادثه شدند و در کوتاه‌ترین زمان استاندار سمنان و تیم‌های امداد و نجات کارگاهی با حضور در صحنه وارد عمل شدند، اما به دلیل بالا بودن میزان متان در معدن امکان ورود به داخل معدن نبود که با اقدامات و تخلیه گاز، حدود ساعت ۲ تا سه بامداد امدادگران وارد معدن شدند و پیکر ۶ معدنچی را از تونل خارج کردند و این حادثه مصدومی نداشت.
مرتضوی گفت: بازدیدهایی از معدن طزره انجام شد و همچنان بازدید ادامه دارد بررسی و علت حادثه و گزارشات کارشناسی در دست بررسی و پیگیری است تا با تمهیدات ویژه حوادث تلخ این چنینی تکرار نشود.
بر اساس این گزارش، صبح امروز، نشست هم اندیشی بررسی وقوع حادثه انفجار معدن رزمجاه طزره با حضور دکتر مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مهندس هاشمی، استاندار سمنان و سایر مدیران و مسوولین استانی در دامغان برگزار شد.
ساعت ۱۹:۳۰ عصر یکشنبه دوازدهم شهریور بر اثر تجمع گاز در یکی از تونل‌های معدن ذغال‌سنگ شرکت البرز شرقی در عمق ۷۰۰ متری معدن در طزره دامغان، تونل ریزش کرد و ۶ نفر در معدن محبوس شدند.
بر اثر این انفجار، تعدادی از کارگران بر اثر استنشاق گاز دچار تنگی نفس و مسمومیت شدند که در همان محل درمان شدند و ۶ کارگر نیز پس از ساعت‌ها تلاش نیروهای امدادی، متأسفانه جان باختند.
از ۶ کارگر فوت‌شده، ۵ کارگر دامغانی و یک کارگر شاهرودی بودند.
  • نویسنده :
  • منبع :