19 دی: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تمهیدات و ممنوعیت‌های ترافیکی مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تهران را تشریح کرد.
سردار محمدحسین حمیدی صبح امروز با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح تمهیدات و ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی مراسم جاماندگان اربعین حسینی در تهران پرداخت و گفت: این مراسم همزمان با روز اربعین و در پنج مسیر به سمت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار خواهد شد و ماموران پلیس راهور در تمام این مسیرها حضور داشته و اقدامات خود را اجرا خواهند کرد.
وی با اشاره به مسیرهای پیاده روی گفت: مسیر شماره یک از میدان میدان امام حسین(ع) آغاز شده و با عبور از خیابان ۱۷ شهریور، خیابان شوش، میدان شوش، خیابان فدائیان اسلام و میدان شهرری به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) منتهی می‌شود. مسیر شماره دو نیز از میدان جمهوری شروع شده و با گذر از بزرگراه شهید نواب صفوی، میدان بهمن، خیابان بعثت، بزرگراه شهید رجائی، بزرگراه شهیدکریمی، بلوار دستواره، میدان نماز، خیابان کمیل، میدان هادی ساعی، خیابان مدرس و خیابان آستانه به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) می‌رسد.
حمیدی ادامه داد: مسیر شماره سه با شروع از امام زاده حسن(ع) و عبور از خیابان امین الملک و خیابان قزوین به بزرگر شهید نواب صفوی رسیده و در ادامه با مسیر شماره دو همپوشانی دارد. مسیر شماره چهار نیز از باقر شهر آغاز شده و با عبور از خیابان شهید رجائی، پل شهید آوینی، خیابان سلمان فارسی به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ختم می‌شود. مسیر شماره پنج نیز با آغاز از جاده ورامین از سه راه تقی آباد، خیابان شهید مصطفی خمینی، خیابان سلمان فارسی و خیابان احمد قمی به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) می‌رسد.

محدودیت‌های توقف و تردد در مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره محدودیت‌های توقف و تردد برای برگزاری این مراسم نیز گفت: محدودیت‌های توقف برای این مراسم از ساعت ۲۳:۳۰ روز سه‌شنبه در معابر پیرامون میدان امام حسین (ع) و خیابان انقلاب حد فاصل پل چوبی تا میدان امام حسین (ع)، خیابان ۱۷ شهریور حد فاصل میدان امام حسین(ع) تا خیابان شوش، خیابان شوش حد فاصل خیابان ۱۷ شهریور تا میدان شوش در هر دو مسیر بطور کامل، خیابان فدائیان اسلام از میدان شوش تا میدان حرم در هر دو مسیر، خیابان قم تا محدوده میدان فرمانداری بطور کامل، محدوده درهای ضلع شرقی، غربی و جنوبی حرم مطهر بطور کامل، خیابان ۲۴ متری حدفاصل میدان حرم تا خیابان سازمان آب، جاده ورامین حدفاصل سه راه ورامین تا میدان معلم در هر دو مسیر و خیابان شهرداری حد فاصل خیابان رجائی تا میدان مدرس اجرا خواهد شد.
حمیدی درباره محدودیت‌های تردد برای این راهپیمایی نیز گفت: محدودیت‌های تردد از ساعت شش صبح روز برگزاری مراسم اجرا خواهد شد و بر این اساس تردد وسایل نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت در کلیه معابر اصلی و فرعی منتهی به خیابان ۱۷ شهریور از میدان امام حسین(ع) تا میدان خراسان و در ادامه تا تقاطع ۱۷ شهریور- شوش شرقی، کلیه معابر اصلی و فرعی منتهی به خیابان شوش شرقی از تقاطع ۱۷ شهریور تا میدان شوش، کلیه معابر اصلی و فرعی منتهی به خیابان فدائیان اسلام از میدان شوش تا میدان حرم عبدالعظیم حسنی(ع) وکلیه معابر اصلی و فرعی منتهی به حرم عبدالعظیم حسنی(ع) در ضلع غرب، شرق و جنوب حرم مطهر ممنوع است.
وی با بیان اینکه در خیابان دستواره، بعثت، ابریشم و همچنین پل بزرگراه آزادگان به سمت شمال  و جنوب فدائیان نیز تردد وسایل نقلیه ممنوع است، گفت: همچنین در طول برگزاری مراسم اعمال محدودیت در جاده ورامین به غرب از پل صوفی و هدایت بار ترافیکی به بزرگراه شهید آوینی غرب، اعمال محدودیت در ضلع شرقی میدان معلم و هدایت بار ترافیکی به سمت جاده ورامین شرق و بزرگراه شهید آوینی و همچنین ورودی میدان معلم به خیابان ۲۴ متری اعمال خواهد شد.
حمیدی افزود: در کلیه معابر ضلع شمالی جاده ورامین به سمت جنوب نیز محدودیت تردد اعمال شده و بار ترافیکی از خیابان های نبی پور و میر عابدینی به خیابان ابن بابویه شمال انجام می‌شود. در کلیه معابر ضلع شمال خیابان ۲۴ متری به سمت جنوب نیز وضعیت مشابه وجود داشته و بار ترافیکی از خیابان های مهاجری، مجتبی و شیرمحمدی به سمت شمال و جاده ورامین هدایت می‌شود.
به گفته رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در کلیه معابر ضلع جنوبی خیابان ۲۴ متری به سمت شمال نیز محدودیت تردد اعمال شده و بار ترافیکی به بزرگراه شهید آوینی هدایت می‌شود. محدودیت تردد در ضلع شمال میدان بسیج مستضعفین (سه راه ورامین) نیز با هدایت بار ترافیکی به خیابان ابن بابویه و غیوری شمال اجرا خواهد شد. همچنین محدودیت تردد در شمال به جنوب خیابان غیوری از دورگرد قبل از میدان بسیج مستضعفین و مسیر غرب به شرق بزرگراه کریمی به میدان معلم و غیوری جنوبی و ابن بابویه جنوب اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه در کنار گذر پل صوفی ورودی به خیابان شهدای۱۸ دی نیز محدودیت تردد وجود دارد، اظهارکرد: محدودیت دسترس از شرق به غرب بزرگراه شهید آوینی به خیابان سلمان فارسی و خیابان شهید زهره وند نیز وجود دارد. در میدان سلمانی به سمت شمال- میدان قشقایی به سمت میدان سلمانی و خیابان احمد قمی به شمال- میدان سلمان فارسی به شمال و ضلع شرقی- ضلع شرقی میدان امام هادی(ع) نیز محدودیت تردد خواهیم داشت. در کلیه معابر ضلع شمال خیابان قم به جنوب و کلیه معابر ضلع جنوبی به سمت شمال و خیابان کریمیان ورودی خیابان فدایی نیز این محدودیت اعمال شده است.
حمیدی با بیان اینکه محدودیت در میدان هادی ساعی ورودی به خیابان مدرس و خیابان کمیل ورودی به خیابان آستانه نیز اعمال شده است، گفت: محدودیت ترافیکی در کلیه ورودی‌های شهر ری از سمت غرب بزرگراه رجائی و بزرگراه شهید هاشمی (صالح آباد)، از سمت شمال بزرگراه آزادگان و از سمت شرق بزرگراه امام علی(ع) و سه راه ورامین از سمت جنوب بزرگراه شهید آوینی نیز اجرا می‌شود. این محدودیت‌ها تا زمان پایان مراسم ادامه خواهد داشت.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص مسیرهای جایگزین برای تردد خودروها و موتورسیکلت‌ها نیز گفت: در مجموع به مردم عزیز توصیه می‌کنم که در طول زمان برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی از تردد غیرضروری با خودروی شخصی خودداری کنند. با این وجود خیابان دماوند (زیرگذر میدان امام حسین(ع))، خیابان محلاتی، خیابان بعثت، بزرگراه آزادگان، خاوران- جاده امام رضا(ع) (پل سیمانی)، خیابان شهید رجائی (گلحصار) برای تردد شهروندان در زمان اجرای محدودیت‌های ترافیکی در نظر گرفته شده است.
به گفته وی بزرگراه امام علی(ع) از بزرگراه آزادگان تا بزرگراه کریمی در هر دو مسیر، بزرگراه شهید کریمی حدفاصل بلوار شهید رجایی تا بزرگراه شهید آوینی، بزرگراه شهید آوینی حدفاصل بزرگراه امام علی(ع) تا بزگراه هاشمی در هر دو مسیر و خیابان‌های دماوند، پیروزی، مجاهدین، محلاتی و ۱۵ خرداد شرقی، خراسان، خاوران نیز به عنوان دیگر مسیرهای جایگزین در نظر گرفته شده است.
حمیدی درباره محل‌های استقرار تاکسی‌های سازمان تاکسیرانی در این روز نیز گفت: تاکسی‌ها برای انتقال زائرین به نزدیکترین ایستگاه مترو یا پایانه‌های اتوبوسرانی در تقاطع بعثت فدائیان اسلام، تقاطع فدائیان اسلام- شهید پیرابنده (ابریشم)، تقاطع فدائیان اسلام- شهید غیبی، تقاطع فدائیان اسلام – امام حسین(ع)، میدان حرم، میدان سلمان فارسی و میدان امام هادی(ع) و تقاطع خیابان فدائیان اسلام – سه راه ورامین مستقر هستند.
وی درباره محل توقف اتوبوس‌های شرکت واحد نیز گفت: سیزده نقطه برای استقرار اتوبوس‌های شرکت واحد در نظر گرفته شده است. بر این اساس اتوبوس‌ها در خیابان فدائیان اسلام تقاطع فرزانه، خیابان فدائیان اسلام تقاطع پروین اعتصامی، تقاطع خیابان فدائیان اسلام- بزرگراه شهید کریمی (بزرگراه شهید کریمی حدفاصل چهارراه چشمه علی تا خیابان فدائیان اسلام)، تقاطع خیابان فدائیان اسلام- بزرگراه شهید کریمی (بزرگراه کریمی حدفاصل بزرگراه امام علی(ع) تا خیابان فدائیان اسلام به غرب)، خیابان فدائیان اسلام از مقابل پلیس امنیت تا سه راه ورامین (جنوب به شمال)، خیابان قم از میدان فرمانداری به شرق تا میدان حرم، خیابان شهرداری و خیابان دکتر کریمیان، خیابان آستانه – پارکینگ تره بار به مقصد مترو شهر ری (رفت و برگشت)، خیابان مدرس (حدفاصل میدان مدرس تا میدان هادی ساعی)، جاده ورامین حدفاصل میدان معلم تا سه راه ورامین، پارکینگ خاکی مقابل فرمانداری، بزرگراه امام علی (ع) به جنوب از جاده معدن تا بزرگراه کریمی و خیابان سلمان فارسی از میدان سلمان فارسی تا میدان امام هادی(ع) مستقر خواهند شد.
حمیدی از مردم خواست که برای حضور در این مراسم از وسایل حمل و نقل عمومی نظیر مترو، اتوبوس و ... استفاده کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :