۱۹ دی: حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان در دیدار با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان از سفر هیات قضایی ایران به کابل در آینده نزدیک خبر داد و گفت این هیات با هدف رسیدگی به پرونده های افغان های محکوم به اعدام در ایران، با مقامات طالبان گفت و گو خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری صدای افغان (آوا) حافظ ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان در حساب کاربری ایکس نوشت نماینده ویژه رئیس جمهوی ایران از سفر قریب الوقوع یک هیات قضایی از این کشور به افغانستان خبر داده است.
این هیات با هدف گفت‌وگو درباره همکاری‌های قضایی و رسیدگی به پرونده‌های افغان‌های محکوم به اعدام در ایران، وارد کابل می‌شود.
سخنگوی وزارت خارجه طالبان همچنین اعلام کرد امیرخان متقی نیز در این دیدار سفرها و ملاقات های مقامات دو کشور در زمینه های مختلف را ارزنده دانسته و بر تلاش بیشتر در جهت گسترش همکاری ها و نشست های دو جانبه میان دو کشور تاکید کرده است.
در هفته های گذشته مقامات ارشد طالبان به همراه وزیر کشاورزی، رئیس راه آهن و سایر مسئولان اقتصادی و سیاسی طالبان از جمهوری اسلامی ایران بازدید کرده اند.
  • نویسنده :
  • منبع :