19 دی: ­رئیس ستاد مرکزی اربعین دلیل شلوغی مرز مهران را بازگشت زائران افغانستانی و پاکستانی از این مرز عنوان کرد و گفت: ۶۵۰ اتوبوس از استان‌های مختلف برای حضور در مرز مهران فراخوانده شده‌اند.
سیدمجید میراحمدی با یادآوری این‌که مدت ماندگاری در مرز مهران که پیشتر حداکثر نیم ساعت بود هم اکنون تا 2 ساعت افزایش یافته است، اظهار کرد:‌ سال‌های گذشته وضعیت حاکم بر این پایانه مهران بسیار نامناسب بود به طوری که زائران تا 15 ساعت هم در این مز معطل می‌شدند که خوشبختانه این معضل برطرف شده است.
وی با بیان اینکه موج بعدی بازگشت زائران امروز خواهد بود، افزود: با دستور معاون اول رئیس جمهوری، فراخوان اتوبوس‌ها انجام شده و در حال ایجاد آمادگی برای بازگشت زائران خواهیم بود.
میراحمدی افزود: موکب‌های ایرانی و عراقی در حال جمع آوری هستند و به همین دلیل پیش بینی می‌کنیم فردا بخش زیادی از زائرانی که هنوز در عراق هستند به کشور بازگردند.
رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: 650 اتوبوس از استان‌های مختلف فراخوانده شده اند که تا ساعاتی دیگر به مهران خواهند رسید ضمن اینکه 700 اتوبوس ایرانی دیگر هم از خاک عراق به مهران باز می‌گردند و جای نگرانی نیست.
میراحمدی،‌بیان کرد:‌ از زائران می‌خواهیم صبور باشند و در صورت نیاز از امکانات و استراحتگاه‌های موجود در پایانه مرزی مهران استفاده کنند و مطمئن باشند در سریع‌ترین زمان ممکن به مقاصد خود اعزام خواهند شد. زائران برخی استان‌ها از جمله تهران، مازندران و آذربایجان شرقی در پایانه مهران معطل هستند، اما زائران بقیه استان‌ها طبق روال در حال تخلیه و اعزام هستند.

  • نویسنده :
  • منبع :