19 دی: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اعتقاد دارد متاسفانه درز اطلاعات هسته‌ای کشورمان پایان ندارد و هر روز شاهد بروز ابعاد مختلفی از آن هستیم که نشان دهنده اهداف سیاسی است.

فداحسین مالکی، در خصوص انتشار اطلاعات فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان در رسانه‌های خارجی و عدم پاسخگویی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این رابطه، گفت: سابقه تاریخی نشان داده عموما بعد از بازرسی‌ها و هر گاه اطلاعات در اختیار کشور‌های شورای حکام و حتی بخش‌های دیگر آژانس قرار داده می‌شود، به سرعت در رسانه‌های خارجی منتشر می‌شود که نشان دهنده اهداف سیاسی است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در این زمینه، اظهار کرد: در واقع کشور‌هایی که رویکرد خوبی با جمهوری اسلامی ندارند تلاش می‌کنند از این طریق کشورمان را تحت فشار افکار عمومی قرار دهند تا امتیازات خودشان را بگیرند.
وی با اشاره به اینکه مطابق اساسنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به هیچ عنوان نباید اسرار صنعت هسته‌ای کشور‌ها یا فعالیت هایشان در اختیار دیگر کشور‌ها یا رسانه‌ها قرار بگیرد، ادامه داد: وقتی اطلاعات فعالیت هسته‌ای ایران در رسانه‌های آمریکایی بازنشر داده می‌شود، این نهاد بین المللی باید پاسخگو باشد و جمهوری اسلامی می‌تواند به این دلیل از آژانس طرح شکایت کند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: متاسفانه درز اطلاعات هسته‌ای کشورمان پایان ندارد و هر روز شاهد بروز ابعاد مختلفی از آن هستیم؛ به عنوان مثال اصلا نیازی به درج یکسری جزئیات فعالیت‌های هسته‌ای در گزارش‌های آژانس وجود ندارد، اما این اقدام انجام می‌شود که قابل تامل و تعجب است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دستگاه دیپلماسی کشورمان باید موضوع یاد شده را از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیگیری کند تا دیگر شاهد چنین رخدادی نباشیم، زیرا این موضوع سبب بروز آسیب‌های فراوانی برای صنعت هسته‌ای کشورمان شده است.
  • نویسنده :
  • منبع :