19 دی: یک منبع امنیتی در استان بصره در جنوب عراق از مصدومیت ۱۳ زائر اربعین حسینی بر اثر تصادف رانندگی در این استان خبر داد.
یک منبع امنیتی در استان بصره در گفت و گو با پایگاه خبری شفق نیوز اظهار داشت: ۱۳ زائر خارجی که پس از اتمام مراسم زیارت اربعین از کربلا باز می‌گشتند بر اثر برخورد خودرو آن‌ها با یک کامیون در غرب بصره مجروح شدند.
این منبع که به نام آن اشاره‌ای نشده است، افزود: مجروحان این حادثه که از ملیت‌های افغانستانی، ایرانی و هندی هستند و به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل شدند.
در همین حال اداره راهنمایی و رانندگی عراق دلیل ۷۰ درصد تصادفات طی ۱۰ روز گذشته در جاده‌های این کشور را اشتباهات انسانی و بی دقتی رانندگان دانست.
شبکه فرات نیوز به نقل از سرهنگ «زیاد القیسی» سخنگوی اداره راهنمایی و رانندگی عراق افزود: دلیل بیشتر تصادفاتی که طی ۱۰ روز گذشته اتفاق افتاد، رعایت نکردن قوانین از سوی رانندگان بوده است.
وی اظهار داشت: برخی از رانندگان استراحت کافی نداشتند و بعضی نیز از سمت راست سبقت می‌گرفتند که منجر به بروز تصادف و حوادث رانندگی شده است.
این مسئول عراقی تصریح کرد: جاده‌های عراق با مشکلاتی نظیر چاله‌ها و دست‌اندازها، نبود خط‌کشی و علائم راهنمایی و رانندگی مواجه است که در تلاش برای رفع آن هستیم.
طی روزهای اخیر و با افزایش زائران اربعین حسینی در عراق، تصادف های مرگباری در این کشور رخ داد که ده‌ها زائر جان خود را از دست دادند و شماری نیز زخمی شدند.

  • نویسنده :
  • منبع :