19 دی: معاون فرهنگی،‌اجتماعی و زیارت استاندار قم از ورود چهار میلیون و ۱۵۶ هزار و ۵۰۵ خودرو به استان قم در ایام اربعین امسال خبر داد.
ابوالقاسم مقیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این که آمار مذکور مربوط به ۲۷ مرداد گذشته تا پایان شامگاه جمعه ۱۷ شهریور است گفت: در این مدت سه میلیون و ۶۴۷ هزار و ۸۶ خودرو نیز از استان قم خارج شده اند.
وی ادامه داد: طی این مدت ۲ هزار و ۲۹۱ اتوبوس و مینی بوس ناوگان حمل و نقل عمومی قم در خدمت زائران اربعین حسینی برای تردد به مرزهای ایران و کشور عراق بود که در این بین ۶۳ هزار و ۲۸۲ نفر اقدام به تهیه بلیت کرده بودند.
معاون استاندار قم افزود: ۱۱۲ هزار و ۶۵۹ نفر از استان قم برای حضور در مرزها بلیت رفت قطار به مقصد شلمچه یا خرمشهر تهیه کرده و هم چنین برای برگشت نیز ۱۰۶ هزار و ۷۴۱ نفر بلیت برگشت تهیه کرده اند.
وی با اشاره به آمار تمامی ثبت نام های انجام شده در سامانه سماح از سوی شهروندان استان قم تعداد آن تا پایان جمعه گذشته ، ۱۳۵ هزار و ۱۹۸ نفر عنوان کرد.
وی ابراز داشت: در مدت مذکور در ایام اربعین حسینی (۲۷ مرداد تا ۱۶ شهریور) یک میلیون و ۸۷۵ هزار و ۷۴۲ نفر به زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) مشرف شدند و ۶۹۴ هزار و ۲۲۲ نفر نیز در مسجد مقدس جمکران حضور یافتند.
مقیمی تعداد کل گذرنامه های تمدید شده برای اربعین با برچسب را ۲۹ هزار فقره و تعداد کل گذرنامه زیارتی صادر شده در استان را ۳۶ هزار و ۲۰۰ فقره عنوان کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :