19 دی: عضو هیات اعزامی مجلس شورای اسلامی به عراق از بکارگیری ۱۸۰۰ اتوبوس برای بازگشت زائران از مرز مهران به کشور خبر داد.
فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره سفر نظارتی تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به عراق گفت: تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای تهیه گزارش نظارتی از اقدامات دولت در تسهیل سفر مردم به اربعین حسینی عازم عراق شدند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: علاوه بر اقدامات ارزنده‌ای که ارکان مختلف دولت در برگزاری باشکوه اربعین حسینی (ع) ایفا کردند، نباید از زحمات مردم و دولت عراق در همکاری و مشارکت در برگزاری این مراسم غافل شد،این همیاری قابل تقدیر است.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید اعضای اعزامی کمیسیون از نوار مرزی محل ورود و خروج زوار در شهرهای مختلف عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی جمهوری اسلامی ایران از جمله هلال احمر، وزارت بهداشت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور گذرنامه فراجا، کنسول گری‌ها در شهرهای مختلف عراق همکاری و هماهنگی بسیار ارزنده‌ای برای ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی(ع) در شهرهای مرزی و سایر شهرهای عراق ایفا کردند.
عضو هیات اعزامی مجلس شورای اسلامی به عراق از بکارگیری ۱۸۰۰ اتوبوس برای بازگشت زائران از مرز مهران به کشور خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام و پیش‌بینی شده است تا روزانه یک‌هزار و ۸۰۰ سرویس را به اقصا نقاط انجام شده و معطلی مردم کمتر شود.
وی ادامه داد: طبق مشاهدات میدانی اعضای اعزامی کمیسیون، پیشرفت‌های مهمی در نحوه برگزاری مراسم اربعین امسال نسبت به سال گذشته دیده شد. به ویژه اینکه رضایت‌مندی در تسهیل ورودی و خروجی مرزهای بین دو کشور، بسیج شبکه حمل و نقل، خدمات منظم سلامت و اطلاع رسانی مستمر سبب برگزاری هرچه باشکوتر مراسم اربعین امسال شد.
این نماینده مجلس با اشاره به حضور میلیونی مردم ایران و سایر کشورهای مسلمان در اربعین امسال عنوان کرد: اربعین حسینی به کنگره جهانی و اجتماع مهم جهان اسلام تبدیل شده است.
مالکی درباره حضور برخی از شخصیت‌های غیر مسلمان در پیاده روی اربعین امسال گفت: حضور نوه نلسون ماندلا و نوه مهاتماگاندی در اربعین حسینی امسال نشان می‌دهد که این اجتماع میلیونی از دایره مسلمانان جهان خارج شده و بر سایر مردم جهان با هر دین و مذهبی اثرگذار شده است.
وی با بیان اینکه توانایی اجتماع میلیونی کشورهای اسلامی در قالب اربعین حسینی (ع) با مدیریت ایران و عراق وجود دارد، تصریح کرد: برای این موضوع باید برنامه ریزی دقیق انجام داد تا مخالفان جهان اسلام اجازه شیطنت در برگزاری این راهپیمایی باشکوه را پیدا نکنند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه پیشنهادات صاحب نظران برگزاری اربعین در بازدیدهای میدانی برای برگزاری باشکوه تر این مراسم گردآوری شده است، تصریح کرد: هرچند ماهیت اربعین حسینی مردمی است، ولی پیشنهاداتی به دولت برای اینکه این وحدت و انسجام حفظ شود، ارائه خواهد شد تا وزارت خارجه جمهوری اسلامی بتواند در تعامل به کشورهای اسلامی نظیر افغاستان، پاکستان و سایر کشورهای حاضر در این مراسم هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.
مالکی ادامه داد: یکی از فعالیت‌های مهم دولت سیزدهم، آغاز اقدامات اجرایی برای احداث راه آهن ۳۲ کیلومتر راه‌آهن شلمچه به بصره عراق است که این اقدام نقش موثری در جابه جایی زوار در ایام اربعین حسینی خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: در سفر نمایندگان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به شهرهای اربیل و سلیمانیه عراق، مسوولان اقلیم کردستان عراق از جمله مسعود بارزانی و قباد طالبانی نهایت همکاری را با نمایندگان ایران در ارائه گزارش برای نحوه خدمات دهی به زوار اربعین انجام دادند که جای قدردانی دارد.
  • نویسنده :
  • منبع :