19 دی: «علی باقری» معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با «لوئیجی دی مایو» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور خلیج فارس و هیات همراه دیدار و رایزنی کرد.
علی باقری در این دیدار با تاکید بر زمینه‌های گسترده همکاری میان ایران و اتحادیه اروپایی تصریح کرد: تنوع راهبردی در سیاست خارجی دولت سیزدهم نشاط، چالاکی و بالندگی متمایزی به تحرکات دیپلماتیک ایران داده و از این‌رو ظرفیت‌های ایجابی ایران در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی فرصت‌های بی‌بدیلی را پیش روی بازیگران در سطح منطقه و جهان برای گفتگو، تعامل و همکاری قرار داده است.
این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش اتحادیه اروپا در بسیج و تجمیع ظرفیت‌های مجموعه اروپایی اظهار داشت: ایران در عمل نشان داده عزم، اراده و توانایی لازم برای تعامل دوجانبه داشته و لذا از هرگونه ابتکار طرف اروپایی برای گشایش دریچه‌های جدید تعامل و همکاری استقبال می‌کند.
دی مایو نماینده ویژه اتحادیه اروپا نیز در این دیدار با تصریح بر نقش مهم و اثربخش جمهوری اسلامی ایران در معادلات منطقه‌ای و جهانی و برشمردن ابعاد وظایف و ماموریت خود به عنوان نماینده ویژه اتحادیه اروپا، حمایت همه کشورهای عضو اتحادیه اروپایی از باز بودن مسیر گفتگو و تعامل با جمهوری اسلامی ایران را مورد تاکید قرار داد.

  • نویسنده :
  • منبع :