19 دی: وزیر دادگستری مغرب یکشنبه شب از اعلام آمادگی بیش از ۶۰ کشور برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان این کشور خبر داد.
به گزارش الجزیره، عبداللطیف وهبی وزیر دادگستری مغرب، گفت: بین ۶۰ تا ۷۰ کشور تمایل خود را برای کمک به مغرب در خصوص کمک‌رسانی به زلزله زدگان اعلام کرده‌اند.
وی افزود: ما از کشورهای حمایت کننده می‌خواهیم که تلاش‌های امدادی را سازماندهی کرده و اولویت‌ها را تعیین کنند.
وهبی اضافه کرد: تا زمانیکه به طور کامل و قطعی مطمئن نباشیم که هیچ بازمانده یا حتی جسدی زیر آوار وجود ندارد، عملیات جستجو و نجات را متوقف نخواهیم کرد.
همچنین محمد ششم پادشاه مغرب از اسپانیا، قطر، انگلیس و امارات متحده عربی برای ارسال کمک‌ها پس از زلزله ویرانگر این کشور تشکر کرد.
از سوی دیگر فرحان حق معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، گفت: یک تیم از سازمان ملل متحد وارد مغرب شده و در حال کار برای هماهنگ کردن تلاش‌های امدادی است.
وی افزود: هیچ تیم امدادی از سازمان ملل متحد در مغرب وجود ندارد اما ما تیمی برای ارزیابی آسیب‌ها و نیازسنجی در این کشور داریم.
معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد اضافه کرد: ماموریت اصلی در حال حاضر فراهم کردن تیم‌های امدادی برای نجات افراد گرفتار در زلزله مغرب است.
در پی وقوع زلزله ویرانگر هفت و دو دهم ریشتری نیمه شب جمعه در کشور مغرب و کشته شدن ۲ هزار و 122 نفر و زخمی شدن ۲ هزار و 421 نفر دیگر بر اساس آخرین آمارها تاکنون، شمار زیادی نیز همچنان زیر آوارها هستند و احتمال نجات آنها وجود دارد ولی وقوع پس لرزه‌ها تسریع در کار امدادرسانی و آوار برداری را با مشکل مواجه کرده است.


  • نویسنده :
  • منبع :