19 دی: معاون پارلمانی رئیس جمهور از ارسال نامه آیت‌الله رئیسی به رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر معرفی «کیومرث هاشمی» به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان خبر داد.

سید محمد حسینی با بیان اینکه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی، در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف،‌ وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد، گفت: کیومرث هاشمی دارای تخصص، تجربه و سابقه مدیریت اجرایی طولانی مدت در حوزه ورزش کشور است. 

معاون رئیس جمهور در امور مجلس با اشاره به بخشی از سوابق اجرایی و تخصصی هاشمی، گفت: از جمله سوابق وی در حوزه ورزش می توان به «معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای سازمان تربیت بدنی»، «معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش»، «سرپرست فدراسیون فوتبال»،«رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران»، «عضو هیئت رئیسه شورای المپیک آسیا» ،«نائب رئیس فدراسیون فوتبال مدارس آسیا»، «نماینده ورزشی جمهوری اسلامی ایران در یونسکو»، «‌رئیس امور مجامع فدراسیون های ورزشی کشور» و همچنین مدیر کل تربیت بدنی در دو استان همدان و یزد اشاره کرد. 

حسینی خاطرنشان کرد: در نامه آیت الله رئیسی به آقای قالیباف همچنین علاوه بر سوابق اجرایی و مدیریتی، برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیز در ۸ فصل ارائه شده که شامل «ساماندهی امور جوانان»، «توسعه ورزش همگانی»، «حمایت و تقویت ورزش تربیتی»، «توسعه و ارتقای ورزش قهرمانی»، «ساماندهی و گسترش ورزش حرفه‌ای»،‌ «ترویج فرهنگ، اخلاق و معنویت در ورزش»، «‌توسعه و تقویت ورزش بانوان» و «‌توسعه متناسب و متوازن زیرساخت‌های ورزش» است. 

معاون رئیس جمهور همچنین ابراز امیدواری کرد که نمایندگان هفته آینده در صحن علنی مجلس با رای اعتماد بالا کیومرث هاشمی را به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب کنند.

 

 

 

  • نویسنده :
  • منبع :