19 دی: رئیس اقلیم کردستان عراق با تاکید بر پایبندی این اقلیم به توافقنامه امنیتی بین عراق و ایران گفت: اجازه نمی دهیم هیچ گونه تهدید امنیتی علیه ایران از اقلیم کردستان عراق انجام شود.
«محمدکاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق امروز با «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار کرد.
در این دیدار که در دفتر رئیس اقلیم کردستان عراق انجام شد، دو طرف راه‌های تقویت روابط ایران با عراق و اقلیم کردستان، توافقنامه امنیتی عراق و ایران و روابط اربیل و بغداد و گفت‌وگو برای حل مشکلات باقی‌مانده میان بغداد و اربیل را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
دو طرف همچنین در مورد وضعیت منطقه و همچنین مجموعه ای از موضوعات مورد علاقه طرفین بحث و تبادل نظر کردند.
«محمد کاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق ضمن تقدیر از مقامات اقلیم کردستان به خاطر کمک ها و ارائه تهسیلات به زائران اربعین امام حسین (ع) بر اهمیت روابط تهران با بغداد و اقلیم کردستان عراق تاکید کرد.
وی همچنین بر اجرای توافقات امنیتی و تقویت و گسترش روابط روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق و نیز گفت‌وگو و تعامل سازنده بین اقلیم کردستان عراق و دولت فدرال این کشور تاکید کرد.
نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان با اشاره به اهمیت روابط با جمهوری اسلامی ایران به عنوان همسایه مهم این اقلیم تاکید کرد که اقلیم کردستان عراق به توافقنامه امنیتی بین عراق و ایران پایبند است و اجازه نخواهد داد که این اقلیم برای تهدید امنیتی علیه جمهوری اسلامی ایران مورد استفاده قرار گیرد.
پیش از این دیدار، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با «مسرور بارزانی» نخست وزیر دولت محلی اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت و گو کرده بود.
  • نویسنده :
  • منبع :