19 دی: وزارت کشور مغرب امروز دوشنبه اعلام کرد که تعداد تلفات زلزله هفت و دو دهم ریشتری اخیر این کشور به ۲ هزار و ۴۹۷ نفر افزایش یافت.
به گزارش شبکه المیادین، وزارت کشور مغرب در جدیدترین آمار خود اعلام کرد که شمار قربانیان زلزله هفت و دو دهم ریشتری این کشور به دو هزار و ۴۹۷ نفر افزایش یافته است.
براساس اعلام این وزارتخانه، ۲۴۷۶ نفر نیز در این زلزله آسیب دیده و زخمی شده اند.
وزارت آموزش و پرورش مغرب اعلام کرد که در اثر زلزله مهیب این کشور تاکنون ۷ معلم جان خود را از دست داده اند و  ۵۳ مرکز آموزشی نیز ویران شده است. 
به گفته این وزارت خانه، مدارس مغرب تا اطلاع ثانوی تعطیل است.
در همین حال، رسانه های این کشور از برپایی بیمارستان های صحرایی در مناطق زلزله زده خبر داده و افزودند که قرار است کمیته ویژه بازسازی مناطق زلزله زده به ریاست نخست وزیر مغرب برگزار شود. 
در پی وقوع این زلزله ویرانگر که نیمه شب جمعه در کشور مغرب روی داد، تاکنون، شمار زیادی نیز همچنان زیر آوارها هستند و احتمال نجات آنها وجود دارد ولی وقوع پس لرزه‌ها تسریع در کار امدادرسانی و آوار برداری را با مشکل مواجه کرده است.
وزیر دادگستری مغرب یکشنبه شب از اعلام آمادگی بیش از ۶۰ کشور برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان این کشور خبر داد.
«عبداللطیف وهبی» گفت: حدود ۷۰ کشور تمایل خود را برای کمک به مغرب در خصوص کمک‌رسانی به زلزله زدگان اعلام کرده‌اند.
وی افزود: ما از کشورهای حمایت کننده می‌خواهیم که تلاش‌های امدادی را سازماندهی کرده و اولویت‌ها را تعیین کنند.
وهبی اضافه کرد: تا زمانیکه به طور کامل و قطعی مطمئن نباشیم که هیچ بازمانده یا حتی جسدی زیر آوار وجود ندارد، عملیات جستجو و نجات را متوقف نخواهیم کرد.
محمد ششم پادشاه مغرب نیز از اسپانیا، قطر، انگلیس و امارات متحده عربی برای ارسال کمک‌ها پس از زلزله ویرانگر این کشور قدردانی کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :