19 دی: رئیس ستاد بازگشایی مدارس گفت: مراسم بازگشایی مدارس طبق قانون و بخشنامه ابلاغی اول مهر و برگزاری جشن شکوفه‌ها و جوانه‌ها ۲۹ شهریور خواهد بود.
در چند روز گذشته عده‌ای در فضای مجازی با درست کردن کانال‌های خبری ادعا کردند که آغاز سال تحصیلی به دلایل مختلف از جمله شیوع دوباره ویروس کرونا یا ایجاد گرد و خاک در هوا از اول آبان است که این موضوع موجب سردرگمی دانش آموزان و خانواده‌ها شد.
در این راستا، رئیس ستاد بازگشایی مدارس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره زمان بازگشایی مدارس اظهارکرد: اگر موضوعی باشد از کانال رسمی وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌شود و هیچ بحثی تاکنون درباره این موضوع نداشتیم.
محمدمهدی کاظمی افزود: معمولا مراسم بازگشایی مدارس با حضور رییس جمهوری انجام می‌شود، مگر اینکه ایشان در سفر غیرمنتظره یا رویداد به خصوصی باشد.
جشن جوانه‌ها و شکوفه‌ها ۲۹ شهریور
وی گفت: جشن شکوفه‌ها و جوانه‌ها نیز که مربوط به پایه اول و هفتم است، ۲۹ شهریور و مراسم جشن غنچه‌ها ویژه کودکستانی‌ها ۱۵ مهر انجام می‌شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش درباره آمادگی مدارس برای بازگشایی یادآور شد: فرآیند بازگشایی مدارس را از بهمن و در برخی استان‌ها از فروردین آغاز کردیم، برنامه‌ریزی‌های خوبی برای این موضوع انجام شده و ۶ کار گروه در استان‌ها تشکیل شده و از ستاد هم بخشنامه نظارتی ابلاغ کردیم مبنی بر اینکه جنبه نظارتی در موضوع داشته باشیم و در واقع تنفیذ اختیار کردیم.
کاظمی ادامه داد: همچنین ساماندهی نیروی انسانی و ثبت‌نام دانش‌آموزان هم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که تا آغاز سال تحصیلی دانش آموزان به پایان رسد، صدور ابلاغ‌ها از شهریور آغاز شده و با توجه به جذب‌های انجام شده و مجوزهای مربوط به اضافه تدریس از نیروهای موظف می‌توانیم ظرفیت‌ها را به کار گیریم.
وی عنوان کرد: البته ناگفته نماند که همواره یک خلاء در حوزه ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش در چند سال گذشته با توجه به توقف در پذیرش دانشگاه فرهنگیان وجود داشته است، فشار این موضوع در چند سال گذشته بیشتر شده بنابراین برای چالش ایجاد شده با جذب نیروی انسانی این موضوع را مدیریت کردیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش درباره بکارگیری دانشجومعلمان در کلاس‌های درس اظهار کرد: ظرفیت فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان را برای سال تحصیلی داریم و همچنین قرار است که اگر در استانی نیاز به معلم باشد، از دانشجو معلمان ترم آخر در حد ۶ تا ۸ ساعت استفاده کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :