19 دی: وزیر علوم درباره ادعای اخراج اساتید دانشگاه گفت: مساله اخراج اساتید آنطور که در فضای مجازی به آن پرداخته شده، نیست. هیچ موقع دانشگاه عذر سرمایه‌های ارزش‌مند خود را به ناحق و غیرقانونی نمی خواهد.
محمدعلی زلفی گل در حاشیه جلسه چهارشنبه هیئت دولت درباره برخی اخبار در خصوص اخراج اساتید دانشگاه‌ها بیان کرد: دانشگاه قواعد خاص خود را دارد و دانشگاه براساس آن قواعد اداره می شود. طبیعی است که یک عضو هیات علمی علاوه بر نظم و انضباط علمی، باید نظم آموزشی و پژوهشی، اداری و فرهنگی را هم رعایت کند. دانشگاه‌ها در جذب هیات علمی مستقل بوده و تصمیمات خود را برای جذب هیات علمی اتخاذ می کنند. اگر عضو هیات علمی احساس می کند نسبت به او ظلم شده است، از طریق قانون می تواند عمل کند و تقاضای تجدیدنظر کند تا پیگیری شود و سعی می شود در این مساله هم به منافع فردی و هم منافع ملی توجه شود.
وی افزود: مساله اخراج اساتید آنطور که در فضای مجازی به آن پرداخته شده، نیست. هیچ موقع دانشگاه عذر سرمایه‌های ارزش‌مند خود را به ناحق و غیرقانونی نمی خواهد. همه توفیقات امروز کشور نتیجه تلاش‌های دانشگاهیان است. نوع نگاه ما به اساتید دانشگاه این است که آنها سرمایه نمادین کشور بوده و علاقمند نیسیتم به اساتید ما ظلم و بی‌احترامی شود.
وزیر علوم درباره امکانات آموزشی در استان سیستان و بلوچستان گفت: در استان سیستان بلوچستان بیشترین مراکز آموزش عالی را داریم و تلاش شده عدالت آموزشی برای مردم این استان رعایت شود. ما سعی می کنیم عدالت آموزشی را در توزیع اعتبارات و امکانات برای این استان لحاظ کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع :