عصر چهارشنبه وزیر دفاع جمهوری آذربایجان ژنرال ذاکر حسن‌اف در تماس تلفنی با سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو کرد.
به گزارش روابط عمومی ستاد کل نیروهای مسلح، در این گفت‌وگو وزیر دفاع جمهوری آذربایجان ضمن تشکر از رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به دلیل اعزام هیئت و برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های نظامی، برگزاری رزمایش‌های مشترک بین نیروهای مسلح دو کشور را پیشنهاد و اعلام کرد: جمهوری آذربایجان بر حق حاکمیت کشورها طبق اصول بین‌الملل پایبند بوده و هیچگونه چشم داشتی به خاک همسایگان ندارد.
سرلشکر باقری نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با قدردانی از میزبانی خوب جمهوری آذربایجان از هیئت اعزامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، خبر منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اعزام و تقویت نیروهای نظامی در مرز آذربایجان را رد و اظهار کرد خوشبختانه امنیت خوبی در مرزهای مشترک دو کشور برقرار است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید مجدد بر سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تعلق منطقه قره باغ به خاک جمهوری آذربایجان، آمادگی جمهوری اسلامی را برای هرگونه مساعدت در حل و فصل مناقشه این منطقه اعلام کرد.
طرفین همچنین در این گفت‌وگو مخالفت خود را با حضور و مداخله کشورهای بیگانه در امور منطقه اعلام کردند.
در پایان این گفت‌وگوی تلفنی وزیر دفاع جمهوری آذربایجان مجدداً از سرلشکر باقری برای سفر به جمهوری آذربایجان دعوت به عمل آورد.
سفر اخیر هیئت نظامی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی رئیس اداره روابط بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح به جمهوری آذربایجان در قالب توافقات دیدارهای حضوری و گفت‌وگوی تلفنی ماه گذشته سرلشکر باقری با ژنرال ذاکر حسن‌اف انجام پذیرفت.
  • نویسنده :
  • منبع :