19 دی: جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید اذعان کرد که واشنگتن به تحریم های ضد ایرانی به بهانه حقوق بشر و نیز روابط نظامی تهران – مسکو ادامه خواهد داد.
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در آستانه سالگرد ناآرامی های ایران و درگذشت مهسا امینی گفت: ما به تحریم ها علیه ایران چه در ارتباط با نقض حقوق بشر از سوی این کشور یا ارائه سلاح به روسیه جهت استفاده در جنگ علیه اوکراین ادامه خواهیم داد.
این مقام ارشد کاخ سفید ادامه داد: ما در روزهای آینده تحریم های بیشتری علیه ایران در ارتباط با کمک های نظامی این کشور به روسیه اعمال خواهیم کرد.
سالیوان ادامه داد: ما این توانایی را داریم که آمریکایی هایی که در ایران به صورت غیرقانونی زندانی شده اند، به خانه بیاوریم و در عین حال این کشور را به دلیل اقدامات آنها که مغایر با قوانین بین المللی هستند، پاسخگو سازیم.
کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا نیز در حساب کاربری خود در شبکه اکس با تداوم مداخله جویی آمریکا مدعی شد: همچنان که یاد مهسا امینی را گرامی می داریم، بر حمایت خود از زنان ایران که برای آزادی و حقوق انسانی خود می جنگند، مجددا تاکید می کنیم.
معاون بایدن افزود: شجاعت زنان ایرانی الهام بخش من است. ما به پاسخگو قرار دادن مقامات و نهادهای ایرانی مسئول نقض حقوق بشر ادامه خواهیم داد.
لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل نیز گفت: امسال، ما دوباره به کانادا، فرانسه، نروژ، بریتانیا و اتحادیه اروپا خواهیم پیوست تا از قطعنامه سازمان ملل حمایت کنیم که وضعیت اسفناک حقوق بشر در ایران را برجسته کرده و خواستار عدالت و پاسخگویی است.
سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز مدعی شد: در انجام این اقدامات و اقدامات دیگر، ما از همه زنان و دختران ایران دفاع می کنیم. ما برای زنان می ایستیم، برای زندگی می ایستیم و برای آزادی می ایستیم. و تعهد ما برای ایستادن در کنار زنان و مردم ایران تزلزل نکرده و نخواهد کرد.
پیش از این، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در آستانه سالگرد ناآرامی های ایران و درگذشت مهسا امینی اذعان کرد واشنگتن به انجام اقدامات ضد ایرانی برای پاسخگو کردن مقامات جمهوری اسلامی ایران به بهانه نقض حقوق بشر همراه با شرکا ادامه خواهد داد.
  • نویسنده :
  • منبع :