19 دی: حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای به شدت اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه موسسات رسانه‌ای ایران و برخی از مسئولان و کارکنان آنها را محکوم کرد.

به گزارش المنار، حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران واکنش نشان داد.

حزب الله لبنان در بیانیه خود به شدت اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه موسسات رسانه ای ایران و برخی از مسئولان و کارکنان آنها را محکوم کرد.

در این بیانیه که امروز شنبه منتشر شده، آمده است: دولت آمریکا و متحدانش در دنیا به دروغ از آزادی بیان و اندیشه و عقیده دم می زنند و آنرا زمانی که در راستای منافع و همسو با سیاستهای و دیدگاههای آنها باشد، مطرح می کند. آنها با همه شیوه ها در راستای سرکوب و خفه کردن آزادی بیانی که با آنها مخالف باشد، حرکت می کنند به ویژه تحریم هایی که پوشالی بودن سیاست آنها و ادعای دروغ آزادی و برابری و فرصت های برابر را آشکار می کند.

حزب الله لبنان بیان کرد: مفهوم واقعی تحریم ها علیه متفکرین و نویسندگان و اصحاب رسانه و مراکز رسانه ای در دنیا به مثابه اذعان به شکست در رویارویی فکری و ناتوانی در قانع کردن دنیا به الگوی فرهنگ غربی مبتنی بر سیطره و هیمنه است.

در این بیانیه حزب الله اعلام کرد: ما همبستگی کامل خود را با همه نهادها و افرادی که تحت تحریم قرار گرفته اعلام می کنیم و در کنار آنها هستیم و حمایت کامل از نقش رسانه ای سازنده آنها در مقابله با اشغالگری و حمایت از مقاومت و جنبش های آزادی‌بخش و حق ملت ها به ویژه ملتهای منطقه ما در آزادی و استقلال را اعلام می کنیم.

لازم به ذکر است که آمریکا روز گذشته، جمعه به بهانه‌های دروغین حقوق بشری و تلاش برای دخالت در امور داخلی و ایجاد تنش و ناآرامی در جمهوری اسلامی ایران، تحریم‌های جدیدی را علیه موسسات رسانه‌ای و کارکنان آن‌ها اعلام کرد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اُفک) وابسته به وزارت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که خبرگزاری «فارس»، خبرگزاری «تسنیم» و شبکه «پِرِس تی‌وی» به لیست تحریم‌های این کشور اضافه شده‌اند.

  • نویسنده :
  • منبع :