19 دی: قهرمان ایرانی کشتی سنگین‌وزن جهان می‌گوید آنالیز انجام‌شده را در فینال مو به مو انجام داده است.
امیر حسین زارع پس پیروزی مقتدرانه مقابل گنو پتریاشویلی حریف کهنه‌کار گرجستانی و دستیابی به مدال طلای وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان، اظهار کرد: به همه مردم ایران سلام می‌کنم. به لطف خدا و اهل بیت و دعای مردم و زحمات کادر فنی توانستم به مدال طلای مسابقات جهانی دست یابم.
وی ادامه داد: حق تیم ملی کشتی ایران امروز کسب سه مدال طلا بود و به حق خود نرسیدیم و امیدواریم فردا و پس فردا مدال کسب و دل مردم را شاد کنیم.
کشتی‌گیر وزن ۱۲۵ کیلوگرم تیم‌ملی ایران در مورد حرکت غیراخلاقی حریف خود که با سیلی به صورت او ضربه زد، بیان کرد: کشتی ورزش ملی مذهبی ماست در حالی که برای سایر کشورها اینگونه نیست و بیشتر از اینکه برد برای ما مهم باشد مسائل اخلاقی و پهلوانی مهم است و برد در اولویت بعدی قرار دارد. من در بیرون زمین با این کشتی‌گیر دوست هستیم و فینال به دلیل حساسیت روی او فشار وارد کرده بود اما تحت تاثیر کارهایی که انجام داد قرار نگرفتم و توانستم کشتی را مدیریت کنم و پیروز شوم.
زارع ادامه داد: کشتی روی تشک شش دقیقه رقابت است و بیرون تشک شرایط فرق می‌کند و دوستی وجود دارد. در مورد کشتی فینال همانطور که آنالیز کرده بودیم تفکر کادر فنی را مو به مو پیاده کردم و توانستم پیروز شوم.
وی در مورد چلنج حسن یزدانی و اینکه داوری حق وی را تضییع کرد، عنوان کرد: آن زمان که پهلوان حسن یزدانی کشتی می گرفت در حال گرم کردن بودم و نتوانستم کشتی را ببینیم اما امیدوارم عوامل داوری حق کشتی‌گیران را بدهند.
زارع در خصوص اینکه آیا برای برد قاطع به فینال این مسابقات پا گذاشت یا خیر؟ گفت: طبق آنالیز با کادرفنی کشتی خود را گرفتم و مو به مو کار را انجام دادم و همان چیزی که می خواستم اتفاق افتاد.
قهرمان کشتی ایران در خصوص برنامه خود برای المپیک پاریس گفت: از فردا صبح که بیدار شوم با فکر مدال طلای المپیک تمرین خواهم کرد. هدف من طلای المپیک است و سعی دارم برای مسابقات رو به رو مانند بازیهای آسیایی آماده شوم.
زارع در خصوص ارادت خودش به امام رضا (ع) گفت: تمام زندگی را از امام رضا (ع) دارم. به حق امام جواد (ع) امیدوارم که به تیم ملی و من کمک کند. این طلا به همراه طلای بازیهای آسیایی را می خواهم به آستان قدس رضوی و خدمت امام رضا (ع) تقدیم کنم.
  • نویسنده :
  • منبع :