19 دی: وزیر کشور اعلام کرد: برنامه ریزی برای اربعین ۱۴۰۳ از امروز آغاز شد.

احمد وحیدی وزیر کشور امروز در جلسه آسیب شناسی عملکرد ستاد مرکزی اربعین، با قدردانی از دستگاه‌های مختلف در برگزاری راهپیمایی اربعین، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها، استانداران و شهرداری‌ها مجدانه پای کار آمدند و با تمام ظرفیت‌های خود در میدان بودند.
وی با اشاره به نقش مردم در برپایی موکب‌ها، افزود: نظر دولت این است که هرچقدر ممکن است فعالیت‌های اربعین به عهده مردم گذاشته شود و دولت بستر این فعالیت را فراهم کند.
وزیر کشور ادامه داد: از گزارش‌ها و پیشنهاداتی که در این نشست ارائه شد، استفاده خواهیم کرد و ما برگزاری جلسات هماهنگی اربعین ۱۴۰۳ را از امروز آغاز کرده ایم. سال گذشته قرار بود که شهرک‌های مرزی زیارتی شکل بگیرد که امیدواریم بتوانیم آن را برای سال آینده عملیاتی کنیم.
وحیدی با بیان اینکه در ایام اربعین بیش از ۸۵ درصد از حمل‌ونقل‌ها با استفاده از خودروی شخصی انجام شد، گفت: به همین دلیل توسعه پارکینگ‌ها با کمک بخش خصوصی انجام شد، البته باید برای توسعه حمل‌ونقل عمومی برای سال آینده از همین حالا برنامه‌ریزی کنیم.
وزیر کشور اضافه کرد: تاکسی‌های اینترنتی پای کار آمدند و گفته می‌شود که کمیسیون‌های خود را نیز دریافت نمی‌کردند.
وی با اشاره به صدور مجوز واردات اتوبوس اضافه کرد: به دلیل اینکه این مجوز دیر صادر شد، نتوانستیم به خوبی از آن استفاده کنیم و بخش کوچکی از آن استفاده شد.
وحیدی فعالیت و توجه آحاد جامعه در مراسم پیاده روی اربعین را نشان دهنده عمق فرهنگی اربعین دانست و تأکید کرد: در کنار این مباحث، اقدامات فرهنگی نقش پررنگ‌تری دارد. از آثار فرهنگی اربعین این است که هر سال برادران اهل سنت نیز در کنار شیعیان، با اشتیاق موکب می‌زنند و این نشان دهنده آن است که دشمنان ما چقدر نادان هستند.
وزیر کشور با تاکید بر اینکه سامانه سماح نقش مهمی در ساماندهی مردمی دارد، ادامه داد: در اربعین ۱۴۰۲ تلاش بر این بود که این ساماندهی دقیق‌تر انجام شود. بخشی از آن انجام شد، اما نیاز دارد که کار بیشتری روی آن صورت گیرد. این ساماندهی می‌تواند سیستم‌های ما و طرف عراقی را آماده‌تر کند.
وحیدی ضمن قدردانی از وزیر کشور عراق، تصریح کرد: آقای عبدالامیر الشمری انصافا پای کار بود و مرتباً برای هماهنگی در مرز‌ها تردد داشت. از وزارت امور خارجه درخواست می‌شود که مراتب قدردانی ما را به دولت عراق اعلام کند.
وی با اشاره به حوادث تلخ رانندگی رخ داده در عراق، تاکید کرد: برای کاهش حوادث رانندگی در عراق هم باید برنامه‌ریزی کنیم. این بحث جزو موضوعاتی است که باید در دستور کار ما قرار بگیرد.
وزیر کشور اضافه کرد: باید هرکاری که می‌توانیم برای انعکاس این حماسه بزرگ در دنیا انجام دهیم. رسانه‌های غربی تلاش در بایکوت کردن این اتفاق نادر و بدیع دارند.
  • نویسنده :
  • منبع :