19 دی: رئیس جمعیت هلال احمر لیبی اعلام کرد که تیم های نجات و جستجو به شدت در حال فعالیت هستند.

به گزارش روسیاالیوم، عبدالسلام غیث الحاج رئیس جمعیت هلال احمر لیبی اعلام کرد که تیم های نجات و جستجو به شدت در حال فعالیت هستند.

وی افزود: آماری از شمار قربانیان تاکنون وجود ندارد و جستجو در محله های شهر درنه ادامه دارد.

درباره آمار قربانیان که از سوی سازمان ملل اعلام شده است مبنی بر اینکه ۱۱ هزار نفر کشته و ۱۰ هزار نفر مفقود شده اند هم بیان کرد: نمی دانم سازمان ملل این آمار نادرست را از کجا آورده است؟ ما آماری به احدی نداده ایم و از این آمار هم اطلاعی نداریم.

رئیس هلال احمر لیبی درباره نحوه هماهنگی با تیم های امداد رسانی سازمان ملل هم افزود: ما از فعالیت سازمانهای وابسته به سازمان ملل اطلاعی ندارم، فقط یونیسف دو روز قبل آمده است. همکاری با سازمان های بین المللی و محلی وجود دارد.

وی به حضور تیم های امدادی کشورهای مختلف در لیبی اشاره کرد و گفت: تمام تمرکز در حال حاضر در شهر درنه و اطراف آن به سبب گستردگی حجم فاجعه است. کارکنان هلال احمر در درنه، سوسه، البیضاء، البیاضه و الوردیه و مناطق آسیب دیده حضور دارند.

رئیس هلال احمر لیبی با اشاره به رسیدن تجهیزات ویژه جستجوی اجساد و بیرون آوردن از زیر آوار، تاکید کرد: هلال احمر در راستای کمک به نجات یافتگان حرکت می کند.

بر اساس آخرین آمار منابع لیبیایی شمار کشته شدگان در شهر درنه به سه هزار و ۲۸۳ نفر رسیده است واین پس از ثبت ۳۱ مورد فوتی جدید در روز یکشنبه رخ داد.

  • نویسنده :
  • منبع :