19 دی: رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه از امکان سفر در تمام سال با گذرنامه زیارتی (گذرنامه ویژه اربعین) خبر داد.
سردار علی ذوالقدر؛ رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: پلیس گذرنامه امسال در ماموریت اربعین اقدام به چاپ گذرنامه های زیارتی (گذرنامه ویژه اربعین) با اعتبار 5 ساله و مبلغ 50 هزار تومان کرد.
وی با بیان اینکه در توافق اولیه با دولت عراق بنا شد تا امکان سفر با گذرنامه ویژه اربعین تا پایان ماه صفر باشد، تصریح کرد: در صحبت‌های جدیدی که بین مقامات دو کشور انجام شده است، قرار شد تا همچنان امکان سفر با گذرنامه های زیارتی (گذرنامه ویژه اربعین) برقرار باشد.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه بیان کرد: البته در حال حاضر خروج از کشور با گذرنامه زیارتی از مرزهای زمینی (مهران و شلمچه) راحت‌تر از مرز هوایی انجام می شود و برخی از زائران در فرودگاه عراق با مشکلاتی مواجه می‌شوند که در تلاش برای رفع کامل مشکل هستیم.
ذوالقدر تصریح کرد: شهروندان می‌توانند همچنان صرف‌نظر از اینکه گذرنامه بین المللی آنها اعتبار دارد یا خیر برای صدور گذرنامه زیارتی (گذرنامه ویژه اربعین) اقدام کنند.
وی متذکر شد: البته آن دسته از افرادی که تاریخ انقضای گذرنامه بین‌المللی آنها به اتمام رسیده بود و برچسب اعتبار زده بودند، دیگر نمی‌توانند با آن برچسب‌ها به زیارت بروند و باید برای دریافت گذرنامه جدید اقدام کنند.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه یادآور شد: برخی دیگر از زائران اربعین حسینی که گذرنامه بین الملی داشتند اما از اعتبار آن 4 سال گذشته بود، می‌توانستند برچسب تمدید اعتبار بر روی گذرنامه‌هایشان بزنند و به مراسم اربعین بروند که باتوجه به اینکه ماه صفر به اتمام رسیده است، دیگر امکان سفر به عتبات با برچسب‌های تمدید اعتبار نیست و افراد فقط می‌توانند یا با گذرنامه ویژه رابعین یا گذرنامه بین‌المللی به عتبات سفر کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :