19 دی: سرپرست مدیریت نظارت بر فراورده‌های دارویی معاونت غذا و داروی اهواز از کشف و ضبط بیش از یک هزار و ۶۷۰ ویال آمپول از مطب یک پزشک اهوازی خبر داد.
نرگس خدری امروز چهارشنبه در گفتگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در پی دریافت گزارش‌های مردمی رسیده به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز در بازرسی مشترک کارشناسان معاونت‌های غذا و دارو، درمان و تعزیرات حکومتی استان خوزستان از مطب یکی از پزشکان در اهواز، تعداد ۳۶ قلم داروی تزریقی شامل بیش از یک هزار و ۶۷۰ ویال آمپول کشف و ضبط و برای پزشک خاطی و دیگر عوامل، پرونده قضائی تشکیل شد
خدری افزود: بر اساس بررسی‌های کارشناسی، این داروها به صورت غیر مجاز تهیه و در شرایط بسیار نامناسب نگهداری و به بیماران تزریق می‌شد.
وی یادآور شد: برخی از این اقلام دارویی تاریخ مصرف گذشته و فاسد بوده و برخی نیز جز اقلام دارویی بیمارستانی است که با توجه به خطرات احتمالی و نیاز به مراقبت‌های بیمارستانی پس از تزریق، مجاز به استفاده در مطب پزشکان نیست.
سرپرست مدیریت نظارت بر فراورده‌های دارویی معاونت غذا و داروی اهواز تاکید کرد: تزریق این گونه داروها در این شرایط می‌تواند باعث بروز عوارض و خطرات جبران ناپذیری برای بیماران شود.
خدری در پایان به شهروندان توصیه کرد؛ داروهای خود را صرفاً از طریق داروخانه‌های مجاز تهیه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه با شماره ۱۹۰ یا ۰۶۱۳۲۲۳۲۳۵۲ تماس بگیرند.

  • نویسنده :
  • منبع :