19 دی: اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات هسته‌ای، آمادگی خود برای پیگیری «مجدانه» گفت‌وگوها و رایزنی‌ها در ارتباط با مذاکرات لغو تحریم‌ را اعلام کرد.
به گزارش وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه برگزاری نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هیات همراه با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ملاقات و گفت‌وگو کرد.
در این ملاقات طرفین به مرور آخرین تحولات در روابط دوجانبه و مشورت در خصوص تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای پرداختند.
همچنین با بررسی آخرین تحولات و پیشرفت‌ها درخصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها، گام‌های پیشنهادی و جدید مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
طرف اروپایی در این نشست ضمن ابراز خرسندی از توافقات اخیر از جمله درخصوص تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا، در جریان همکاریهای جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همچنین ارزیابی طرف ایرانی از گفتگوهای سیاسی با سه کشور اروپایی قرار گرفت.
در این نشست هم‌چنین بر اهمیت ادامه گفتگوها و اجرای کامل تعهدات توسط همه اعضا و طرفهای برجام تاکید شد.
اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات هسته‌ای، آمادگی خود برای پیگیری مجدانه گفتگوها و رایزنی‌های لازم را اعلام کرد.
طرفین در این دیدار ابراز علاقمندی کردند تا بر اساس یک چارچوب مورد توافق، گام‌های اجرایی را برداشته و زمینه تفاهم هر چه بیشتر را فراهم سازند.
  • نویسنده :
  • منبع :