19 دی: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای خود درحاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با «جاسم البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس دیدار و گفت‌وگو کرد.
حسین امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تاکید بر اهمیت گسترش روابط ایران و کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس، به سفر اخیر خود به کشورهای حوزه خلیج فارس و ابتکار ارائه شده توسط ایران در این سفر اشاره کرد و گفت ما پیشنهاد تشکیل مجمع گفتگو و همکاری را دادیم. وی گفت، امروز رهبران منطقه بیش از گفتگو به همکاری علاقه نشان می‌دهند، فلذا ابتکار پیشنهادی ایران مورد استقبال قرار گرفت.
امیرعبداللهیان تاکید کرد هرگونه اختلاف نظر در منطقه لازم است از طریق گفتگوهای سازنده دیپلماتیک مورد حل و فصل قرار گیرد.
جاسم البدیوی نیز در این دیدار از روند رو به توسعه روابط میان ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس استقبال و اظهار خرسندی کرد و گفت منطقه خلیج فارس منطقه مهمی است و خوشبختانه در فضای جدید زمینه برای همکاری‌های هرچه بیشتر میان کشورهای منطقه وجود دارد.
البدیوی گفت، تنش در منطقه به ضرر همه طرف‌های منطقه است و ما از اهتمام ایران برای ارتقای سطح همکاری‌ها در منطقه استقبال می‌کنیم.
وی افزود لازم است بر تلاش‌های خود برای افزایش گفتگوها و ارائه ابتکارات در مسیر تقویت همکاری‌های مشترک بیفزاییم.
در این دیدار برخی موضوعات مورد اهتمام منطقه‌ای در چارچوب ایجاد فضای سازنده توأم با افزایش همکاری‌ها متناسب با شرایط و نیازهای جدید منطقه مورد تبادل نظر قرار گرفت.
امیرعبداللهیان از آقای البدیوی جهت سفر به ایران دعوت کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

  • نویسنده :
  • منبع :