19 دی: معاون استاندار و فرماندار تهران اعلام‌کرد: تاکنون هیچ مصوبه‌ای مبنی بر افزایش قیمت در انواع نان نداشته و مبنای نرخ‌ها نیز همان مصوبه‌های قبلی است.
احمد قیومی فرماندار تهران علت بعضی از شایعات در افزایش قیمت را تغییر در نوع آرد بعضی از خبازی‌ها دانست و افزود: این موضوع از قبل هم مرسوم بوده و درخواست تغییر آرد نوع یک به نوع دو مورد بررسی قرار می‌گرفته و ما به التفاوت توسط یارانه دولت برای نانوایی‌ها تامین می‌شود و تاثیری در قیمت نان به هیچ عنوان نداشته است.
وی گفت: بعضی از نانوایی‌ها از این موضوع سوء استفاده و اقدام به افزایش قیمت نان می‌کردند که این موضوع نیز در دستور کار شورای آرد و نان قرار دارد.
قیومی افزایش دسترسی مردم به لحاظ کمی و افزایش کیفیت را از اهداف شورای آرد نان عنوان کرد و افزود: در هر دو شاخص برنامه‌های منسجم و اثربخشی تدوین و به زودی اجرایی می‌شود، به گونه‌ای که میزان آرد اختصاص یافته به خبازی‌ها ساماندهی و کیفیت نان نیز تغییرات محسوسی خواهد داشت.
معاون استاندار و فرماندار تهران افزود: نظارت بر فعالیت نانوایی‌ها در راستای افزایش کیفیت و جلوگیری از هرگونه انحراف در زمینه آرد توزیعی به صورت مستمر توسط دستگاه‌های متولی ادامه دارد و در این زمینه هیچ گونه کم کاری پذیرفتنی نیست.
بررسی‌ها میدانی در سطح شهر تهران نیز نشان از تغییر نکردن قیمت انواع نان دارد و مردم حاضر در صف خبازی‌ها نیز هرگونه افزایش قیمت را تکذیب کرده و به نوعی از کیفیت نان در بسیاری از نانوایی‌ها اعلام رضایت داشتند.
فرماندار تهران از مردم خواستند به شایعات توجه نکرده و هر گونه افزایش قیمت را به تعزیرات آرد و نان گزارش دهند.
  • نویسنده :
  • منبع :