19 دی: وزیر خارجه عراق در اظهاراتی گفت که کشورش تمام بندهای توافق امنیتی با تهران درخصوص بازگرداندن تروریست‌ها از مرزهای دو کشور به اردوگاه‌های پناهندگان را اجرایی کرده است.
«فواد حسین» وزیر خارجه عراق در گفت‌وگو با شبکه الحره درمورد توافق امنیتی اخیر تهران و بغداد گفت که تمام بندهای این توافق درخصوص بازگرداندن تروریست‌های تجزیه‌طلب از مرزهای دو کشور به اردوگاه‌های پناهندگان از سوی عراق اجرایی شده است.
دیپلمات ارشد عراقی در خصوص اهمیت سیاسی و امنیتی این توافق گفت: توقف بمباران مناطقی در کردستان از سوی ایران یکی از شروط این توافق است و در مقابل ما باید عناصر مسلح را از مرزها دور کنیم، دولت فدرال عراق با همکاری دولت اقلیم کردستان در عملیاتی مهم و موفقیت‌آمیز توانست این کار را انجام دهد.
فواد حسین در مورد توافق احتمالی با ترکیه همانند توافق تهران و بغداد گفت: بغداد همواره خواهان گفت‌وگو بوده است و امیدوارم که گفت‌وگوهای فشرده‌ای از همین طریق با ترکیه داشته باشیم.
وزیر خارجه عراق در خصوص روابط تهران و ریاض نیز گفت: بعد از تبادل سفرا و انجام سفرهای متقابل وزرای خارجه دو کشور، روابط این دو کشور علنی و قوی شده است.
وی همچنین تاکید کرد که عراق نقش مهمی در بازگشت روابط ایران و عربستان داشت و دو کشور اکنون رایزنی‌های مستقیمی با هم دارند.

  • نویسنده :
  • منبع :