19 دی: معاون پرستاری وزارت بهداشت از جذب ۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان در آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۲۸ مهرماه خبر داد.
عباس عبادی درخصوص جذب نیروی پرستاری در آزمون استخدامی وزارت بهداشت، گفت: آزمون استخدامی وزارت بهداشت در تاریخ ۲۸ مهرماه ۱۴۰۲ به منظور جذب ۲۵ هزار نیرو، برگزار خواهد شد.
وی افزود: از این تعداد، ۱۰ هزار نفر نیروی پرستاری مستقیما در بخش درمان و ۲ هزار نیروی پرستاری در سایر بخش‌ها مانند فوریت‌های پیش بیمارستانی و حوزه بهداشت مشغول به کار خواهند شد.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین بیان کرد: مجوزهایی که صادر شده براساس تخت‌ها و بیمارستان‌های تازه تاسیس و یا بخش‌های توسعه‌ای بیمارستان‌ها خواهد بود و چنانچه در مناطق محروم تخت‌ها و مراکز جدید ایجاد شده باشد، نیروی پرستاری به صورت عادلانه توزیع خواهد شد.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی بوده و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، گفت: خوشبختانه با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چندسال آتی مشکل کمبود پرستار در کشورمان تقلیل پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰۹ هزار نفر اعم از همکاران پرستار، اتاق عمل، هوشبری و بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول به خدمت هستند.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، معاون پرستاری وزارت بهداشت عنوان کرد: اکنون، نسبت پرستار به تخت، ۹ دهم و نسبت گروه پرستاری به تخت، ۱.۲ است و امیدوارم با افزایش جذب و تربیت نیروی انسانی، فاصله ۱.۲ تا ۱.۸ طی سال های آتی برطرف شود.
  • نویسنده :
  • منبع :