19 دی: معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: وضعیت سواد در نرم سنی ۱۰ تا ۴۹ سالگی کشور حدود ۹۸ درصد است که مطابق با سیاست های جدید،آموزش افراد بی سواد بالاتر از ۴۹ سال در دستور کار قرار دارد.
"علیرضا عبدی" در پایان سفر یک روزه به کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مطابق دستورالعمل شورای پشتیبانی سواد آموزی کشور، گروه سنی هدف آموزش نهضت سواد آموزی به گروه های سنی بالاتر افزایش یافته که لازم است آنها تحت پوشش سواد آموزی قرار گیرند.
عبدی ادامه داد: با توجه به دستور رئیس جمهور در هیات دولت در شهریور ماه سال جاری، مقرر شد سیاست های نهضت سواد آموزی حرکت به سمت کار جهادی باشد که مطابق با این دستورات در ماههای آینده تغییراتی را در این بخش شاهد خواهیم بود.
وی تصریح کرد: ماموریت های نهضت سواد آموزی کشور به سمت حرکت های مردمی و جهادی سوق پیدا کرده است که امیدواریم در ادامه این سیاست ها پرچمدار توسعه انواع دانش در کشور باشیم.
معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با اشاره به وضعیت با سوادی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: جمعیت باسوادان استان در اول انقلاب ۲۸ درصد بود و اکنون به ۹۶ درصد ارتقا یافته است که رشد ۶۸ درصدی و شتاب سه برابری را نشان می دهد.
عبدی در حاشیه بازدید خود از مرکز یادگیری مشارکتی در زندان مرکزی یاسوج هم گفت: ۱۱۰ مرکز یادگیری محلی در زندان های سراسر کشور داریم که این مراکز به صورت دولتی و مشارکتی با دیگر سازمان ها اداره می شود.
وی افزود: سیاست این مراکز یادگیری از مهارت محوری به مساله محور و حل مساله در حال تغییر هستند که در هر محل، بزرگسالان بدنبال حل مساله های زندگی و توسعه فردی خود قدم برمی دارند.

  • نویسنده :
  • منبع :