19 دی: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش گفت: چهار متهم یک درگیری طایفه‌ای در این شهرستان بازداشت شدند و سه قبضه سلاح جنگی به کار برده شده در درگیری کشف و ضبط شد.
مسلم کرم اللهی یکشنبه شب در خصوص این پرونده درگیری بیان کرد: به‌ دنبال وقوع یک اختلاف طایفه‌ای هفته اخیر در شهرستان شوش سه نفر از اهالی ۲ روستا کشته شدند.
وی گفت: امنیت شهروندان خط قرمز دستگاه قضایی است و با عوامل ناامن کننده منطقه برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.
دادستان شوش ادامه داد: درگیری رخ داده بین ۲ طایفه بر سر مسایل شخصی قبلی بوده که دستورات لازم جهت آرام کردن منطقه صادر شد.
کرم اللهی افزود: پرونده قضایی در این خصوص تشکیل و متهمان با صدور قرار تامین مناسب روانه زندان شدند.
وی ادامه داد: با رصد اطلاعاتی عوامل انتظامی تمامی متهمان شرکت کننده در این درگیری شناسایی و تمهیدات ویژه‌ای جهت دستگیری تمامی این افراد دیده شده که در اسرع وقت نسبت به دستگیری تمامی آن‌ها اقدام می‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب شوش بیان کرد: اختلاف افکنان و افرادی که به‌دنبال شعله‌ورتر کردن آتش بین این ۲ طایفه هستند و در قتل و جراحات اخیر شرکت داشته‌اند، باید بدانند که دستگاه قضایی برخورد قاطع و عبرت آموزی با آنان خواهد داشت و برای افرادی که تحت تعقیب قرار گرفته‌اند، راه گریز از قانون وجود ندارد.
کرم الهی گفت: دستور قضایی جهت برخورد نیروی انتظامی با عوامل ناامن کننده و بازداشت سریع متهمان صادر شده و قطعا در کیفرخواست این پرونده‌ و پرونده‌های مشابه، برای افرادی که با اقدامات خودسرانه موجب ایجاد ناامنی برای سایر شهروندان می‌شوند، اشد مجازات از دادگاه درخواست می‌شود.
وی با بیان اینکه با قاطعیت و طبق قانون با عوامل اخلال‌گر نظم عمومی در شهرستان برخورد می‌شود، افزود: مردم هرگونه اختلاف را از مجاری قانونی پیگیری نمایند.
تصاویری از این درگیری طایفه‌ای در شوش منتشر شده که گروه‌هایی مسلح به کلاشنیکف و شات گان در حال شلیک به سمت همدیگر هستند. آن گونه که ایسنا گزارش کرده، این فیلم برای 4 روز پیش و روستای بیت عنکوش از توابع اهواز است و در این درگیری 3 نفر کشته و تعدادی زخمی شدند.
  • نویسنده :
  • منبع :