19 دی: وزیر اطلاع رسانی پاکستان به رسمیت نشناختن رژیم اشغالگر صهیونیستی را موضع سنتی و اصولی آن کشور دانست و تاکید کرد: ما به روابط خارجی دیگر کشورها احترام می‌گذاریم اما هیچ کشوری نمی‌تواند پاکستان را مجبور به تغییر موضع خود درباره اسرائیل کند.
«غلام مرتضی سولنگی» طی مصاحبه‌ای با یک شبکه خبری پاکستان به تازه‌ترین تحولات مرتبط با طرح به اصطلاح سازش میان رژیم اشغالگر قدس با کشورهای دیگر واکنش نشان داد.
پس از اظهارات وزیر امور خارجه دولت موقت پاکستان در تدام حمایت قوی از فلسطین و تکذیب هرگونه گمانه‌زنی‌ها مبنی بر تعامل اسلام‌آباد با تل‌آویو، وزیر اطلاع رسانی پاکستان نیز اعلام کرد: این کشور متعهد به حمایت از نبرد ملت فلسطین برای آزادی است و بر موضع خود علیه هرگونه برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل تاکید می‌کند.
وی افزود: این صلاحدید سایر کشورهای مسلمان است که چگونه به روابط با اسرائیل نگاه می کنند با این حال پاکستان به همه کشورها و سیاست های آنها احترام می گذارد اما هیچ کشوری نمی تواند پاکستان را مجبور به تغییر موضع خود نماید.
مرتضی سولنگی گفت: پاکستان درخصوص به رسمیت نشناختن اسرائیل یک موضع سنتی و اصولی اتخاذ کرده و دلیل آن حمایت از آرمان‌های ملت فلسطین است لذا دولت و تمامی نهادهای پاکستان به این موضع پایبند هستند.
وی تاکید کرد: موضع پاکستان در قبال اسرائیل به آینده مردم فلسطین مرتبط است. تا زمانی که فلسطینی ها به کشور آزاد و حق تعیین سرنوشت خود مطابق با قطعنامه های سازمان ملل دست پیدا نکنند، پاکستان برادران و خواهران فلسطینی خود را رها نخواهد کرد.
وزیر اطلاع رسانی پاکستان گفت: ما به همه کشورها و سیاست‌های آنها احترام می‌گذاریم اما هیچ کشوری نمی تواند پاکستان را مجبور کند که موقعیت خود را نیز تغییر دهد.
شب گذشته «جلیل عباس جیلانی» وزیر خارجه پاکستان در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: حمایت از فلسطین مطابق با منافع ملی ما است و پاکستان به این تعهد خود پایبند خواهد ماند.
وی تداوم پشتیبانی از فلسطین را در راستای منافع ملی پاکستان عنوان و اظهار کرد: همانطور که پاکستان در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد، ما مطالبه خود برای تشکیل یک کشور آزاد و مستقل فلسطینی مطابق با مرزهای قبل از ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف را تجدید می‌کنیم.
پاکستان رژیم اشغالگر صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد و اسلام‌آباد بارها بر حمایت از فلسطین تاکید کرده است و تشکیل کشور مستقل فلسطین مطابق با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف را مطالبه می‌کند.
«محمد علی جناح» معروف به "قائد اعظم" بنیانگذار فقید پاکستان پس از تشکیل این کشور در سال ۱۹۴۷ با اعلام حمایت قوی ملت این کشور از مردم مظلوم فلسطین، اعلام کرد که اسرائیل یک رژیم نامشروع است و پاکستان هرگز این رژیم را به رسمیت نمی‌شناسد.
  • نویسنده :
  • منبع :