19 دی: نیروهای سازمان الحشد الشعبی موفق شدند ۹ منطقه از استان دیالی عراق را از وجود خطرناک ترین هسته‌های خفته داعش پاکسازی کنند.
«سالم العنبکی» از نمایندگان مجلس عراق در گفت و گو با پایگاه المعلومه اظهار داشت: نیروهای سازمان الحشد الشعبی موفق شدند هسته‌های خفته داعش در ۹ منطقه از استان دیالی عراق را از بین ببرند و این مناطق را از وجود این گروه های تروریستی پاکسازی کنند.
العنبکی افزود: دیالی از جمله استان هایی بود که پس از ژوئن ۲۰۱۴ تحت تاثیر تهدیدات گروه تروریستی داعش قرار گرفت به ویژه اینکه در آن زمان برخی شهرها، شهرک ها و روستاهای آن به دست گروه داعش سقوط کرد اما در ژانویه ۲۰۱۵ این استان عاری از هرگونه سیطره داعش اعلام شد.
وی افزود: چالشِ پس از آزادسازی دیالی، هسته‌های خفته‌ گروه تروریستی داعش است که در کمین فراهم شدن هر فرصتی برای حمله به اهداف امنیتی و غیرنظامی هستند.
نماینده مجلس عراق اظهار داشت: برنامه‌های استقرار مجدد تیپ‌های الحشد الشعبی در مرزهای این استان موجب کنترل و ثبات مناطق وسیعی از استان دیالی شد که برخی از آن‌ها به خاطر هسته‌های خفته داعش نا امن شده بود.
وی گفت: سازمان الحشد الشعبی به تهدید هسته‌های خفته داعش در ۹ منطقه استان دیالی پایان داده و میزان تخلفات در این مناطق به بیش از ۹۵ درصد کاهش یافته است.
العنبکی اضافه کرد: ناگفته نماند که در همه مناطقی که نیروهای یگان‌های الحشد الشعبی اعم از بخش‌های شمالی و شمال شرق استان در آن‌ها مستقر هستند، جا به جایی اجباری ثبت نشده است.
به گفته وی ۶ تیپ از نیروهای سازمان الحشد الشعبی در دیالی مستقر هستند و وظایف امنیتیِ مبارزه با تروریسم و ‌دفع خطرات تروریست‌ها را انجام می‌دهند.
  • نویسنده :
  • منبع :