19 دی: سفارت جمهوری اسلامی ایران برای پذیرش و درمان مجروحان حادثه آتش سوزی در شهر الحمدانیه در استان نینوا در شمال غرب عراق در بیمارستان‌های تخصصی ایران اعلام آمادگی کرد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق با عرض تسلیت به مردم این کشور و خانواده های قربانیان حادثه آتش سوزی در یکی از تالارهای عروسی شهر الحمدانیه در نینوا، همبستگی خود را با ملت عراق اعلام کرد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق همچنین آمادگی خود را برای پذیرش مجروحان این حادثه و مداوای آنها در بیمارستان های تخصصی کشورمان اعلام کرد.
پیشتر نیز «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان و محمد کاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در پیام های جداگانه ضمن ابراز همدردی با مردم عراق، جانباختن تعدادی از اهالی شهر الحمدانیه در استان نینوا در شمال این کشور را تسلیت گفتند.
منابع خبری بامداد چهارشنبه گزارش دادند، در پی وقوع آتش‌سوزی در یک تالار جشن عروسی در شهرستان الحمدانیه استان نینوا واقع در شمال غرب عراق، ۱۰۰ نفر کشته و ۱۵۰ نفر زخمی شدند. این درحالی است که جمعیت هلال احمر عراق صبح امروز از افزایش شمار کشته و زخمی ها به بیش از ۴۵۰ نفر خبر داد.
سیف البدر سخنگوی وزارت بهداشت عراق اعلام کرد، آتش سوزی در یک تالار جشن عروسی (سالن الهیثم) در شهرستان حمدانیه که برآورد می‌شود حدود یک هزار نفر در آن حضور داشتند رخ داده است.
در پی این حادثه، نخست وزیر عراق در سراسر این کشور سه روز عزای عمومی و استاندار نینوا یک هفته عزای عمومی اعلام کرد.
شخصیت ها و مقامات سیاسی عراق و همچنین برخی از مقامات کشورها با صدور پیام های جداگانه کشته و مجروح شدن جمعی از شهروندان عراقی در حادثه آتش سوزی در استان نینوا را به دولت و ملت این کشور تسلیت گفتند.
شهرستان الحمدانیه در استان نینوا واقع شده‌ است. نینوا در شمال غربی عراق و در ۵۰۴ کیلومتری بغداد قرار دارد.
  • نویسنده :
  • منبع :