19 دی: رئیس کمیته هوشمندسازی و شفافیت شورای شهر تهران، از تسهیل‌گری روند خدمت‌رسانی و ارائه خدمات رایگان حمل و نقل به افراد کم‌توان و ناتوان در پایتخت خبر داد و گفت: نیازمندان برای دریافت خدمات رایگان می‌توانند با شماره تماس ۶۳۰۵ تماس گرفته و از ظرفیت ناوگان حمل و نقل اختصاصی بهره‌مند شوند.
احمد صادقی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۲ بر تعداد مشترکان سامانه حمل و نقل افراد کم توان و ناتوان اضافه شده است، اظهار داشت: افزایش ظرفیت و تقویت ناوگان این سامانه بر تعداد مشترکان آن هم اضافه کرده است.
صادقی با اشاره به ظرفیت پیش‌بینی شده برای نیازمندان به این سامانه افزود: اکنون سامانه جانبازان و افراد کم‌توان و ناتوان در پایتخت با ۱۰۹ دستگاه ون، اتوبوس و مینی‌بوس شامل ۸۱ دستگاه ون، ۲۰ دستگاه اتوبوس و هشت دستگاه مینی‌بوس مناسب‌سازی شده است.
وی با اعلام تعداد افرادی که از خدمات سامانه حمل‌ونقل استفاده می‌کنند گفت: ابتدای سال جاری تعداد مشترکان این سامانه چهار هزار و ۲۰۰ نفر بوده که با تقویت ناوگان و افزایش ظرفیت، این میزان به چهار هزار و ۶۶۰ مشترک رسیده است. همچنین به طور میانگین روزانه این سامانه به ۳۵۰ تا ۴۰۰ مشترک خدمت‌رسانی می‌کند.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به گستردگی خدمات ۲۴ ساعته سامانه حمل‌ونقل در ۲۲ منطقه شهرداری تهران اظهار داشت: شرکت واحد اتوبوسرانی ضمن ارائه خدمات به ۱۱۶ موسسه و تشکل‌ مرتبط با افراد کم‌توان و ناتوان، جانبازان و سایر مشترکین، به سایر افرادی که با شماره ۶۳۰۵ تماس گرفته‌اند نیز خدمات ارائه می‌دهد.
ارائه خدمات سرویس دانش‌آموزان مدارس استثنایی تهران از خانه به مدرسه و بالعکس
رئیس کمیته هوشمندسازی و شفافیت شورای شهر همچنین با اشاره به خدمت‌رسانی سازمان تاکسیرانی برای دانش‌آموزانِ مدارس استثنایی گفت: اکنون ارائه خدمات سرویس دانش‌آموزان مدارس استثنایی شهر تهران در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ از خانه به مدرسه و بالعکس در حال انجام است.
صادقی با بیان اینکه ساعات خدمات‌رسانی طبق فعالیت مدارس تنظیم می‌شود، تاکید کرد: سازمان تاکسیرانی شهر تهران متعهد است پس از دریافت صورت وضعیت ماهانه سرویس مدارس استثنایی که توسط آموزش و پرورش تایید شده است، مبالغ را برابر مصوبه تعیین نرخ کرایه و بهای خدمات سرویس مدارس تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ شورای اسلامی شهر تهران به حساب معرفی شده از سوی شرکت واریز کند.
وی ادامه داد: سازمان تاکسیرانی پس از بررسی و تایید صورت وضعیت، در طول مدت ۱۵ روز نسبت به پرداخت آن اقدام خواهد کرد، همچنین سازمان تاکسیرانی باید هزینه‌های مربوط به دانش آموزان را که اطلاعات آنها از سوی آموزش و پرورش تایید شده است نیز پرداخت کند.
این عضو شورای شهر با تاکید بر نظارت آموزش و پرورش بر حسن عملکرد این شرکت‌ها یادآور شد: والدین دانش‌آموزان استثنایی باید اطلاعات فرزندان خود را در سامانه schoolbus.tehran.ir ثبت کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :