19 دی: معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از اعطای امتیازات تشویقی به دانشجو معلمانی که در تدریس مدارس مشارکت کنند، خبر داد.
به گزارش وزارت آموزش و پرورش، علی فرهادی با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان که سال تحصیلی جاری در تدریس مدارس مشارکت کنند در سنوات آینده از گزینه های تشویقی از جمله اعطای امتیازات در انتخاب مدرسه مورد نظر در شهر/ منطقه خود و همچنین امتیازات مربوط به ارتقای مرتبه و عوامل امتیازآور در رتبه بندی از جمله تقدیر مدیران و... برخوردار خواهند بود.
وی تاکید کرد: با توجه به محدودیت های ایجاد شده در پذیرش دانشگاه‌ فرهنگیان در هشت سال گذشته و بازنشستگی قابل توجه در سال های اخیر، امسال به صورت موقتی با کمبود معلم در برخی نقاط کشور مواجه هستیم.
فرهادی گفت: امیداست با ساماندهی نیروی انسانی و اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری و همچنین آزمون استخدام دبیری و هنرآموز، کمبود نیروی انسانی امسال که موقتی است، رفع شود.
گفتنی است؛ وزیر آموزش و پرورش پنجم مهر ماه در جمع خبرنگاران به کلاس‌های درس بدون معلم بویژه در دوره ابتدایی اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه همه ظرفیت‌های آزمون استخدامی کامل نشده است، تعدادی از کلاس‌ها بدون معلم مانده که تا نیمه‌های مهر برای آنها معلم تامین خواهد شد.
رضامراد صحرایی درباره تعداد کلاس‌های درس بدون معلم اظهار داشت: آمار دقیق در این زمینه در دست نیست ولی تعداد خیلی کم و به تعداد ظرفیت باقی‌مانده آزمون استخدامی است.

  • نویسنده :
  • منبع :