19 دی: قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور از انعقاد تفاهم نامه با سازمان محیط زیست کشور برای جبران خسارت حمله حیوانات در حال انقراض به باغ‌ها و مزارع خبر داد.
قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیمای مرکز قم گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که با سازمان محیط زیست کشور به امضاء رسیده است، خسارات وارد شده به مزارع و باغ‌ها که ناشی از حمله حیوانات در حال انقراض و نادر باشد جبران می‌شود.
علیرضا آل امین افزود: در این تفاهم نامه مقرر شده در صورتی که حیوانات در حال انقراض مانند پلنگ و یوز پلنگ به مزارع و باغ‌ها آسیب برسانند، دولت خسارت آن‌ها را پرداخت می‌کند.
 وی با بیان اینکه هشت حیوان در حال انقراض در این تفاهم نامه مشخص شده است خاطر نشان کرد: از کشاورزان و دامداران عزیز می‌خواهیم در صورت مواجه شدن با حمله این حیوانات از آسیب زدن به آن‌ها خودداری کنند چرا که دولت خسارت وارد شده را جبران خواهد کرد.
قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور گفت: تاکنون حدود ۳۰ میلیارد تومان از محل اجرای این تفاهم نامه به کشاورزان و دامداران استان‌های خراسان خراسان شمالی، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی و... پرداخت شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :