19 دی: فرماندار بابلسر با اشاره به صدور حکم قصاص قاتل آیت الله سلیمانی در شعبه کیفری یک استان و اجرای آن در آینده پس از تایید دیوان عالی کشور، گفت:‌ این پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شده و بعد از تشریفات اداری نتیجه حکم پرونده به دادگستری مازندران اعلام خواهد شد.
مجتبی قلیپور باقری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به سیر انجام مراحل قضایی این پرونده و صدور حکم بدوی برای این پرونده حتی اگر اعتراضی هم به حکم فعلی نشود، پرونده برای تایید نهایی به دیوان عالی کشور ارسال شده و پس از رای صادره پس از قطعیت و نیز انجام تشریفات قانونی قابل اجرا خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه تاکنون مراحل قضایی پرونده در اختیار دادستانی و دادسرا قرار داشت، ادامه داد: براساس قوانین تا زمان ارسال پرونده به دیوان عالی کشور در حوزه اختیارات دادسرا بوده و از این پس مابقی مراحل قضایی در حوزه اختیارات دادگستری کل مازندران قرار دارد و اطلاع رسانی های بعدی در این خصوص در حوزه اختیارات این اداره کل است.
فرماندار بابلسر اضافه کرد:‌ در خصوص تایید و یا تایید نشدن حکم مورد اشاره از سوی دیوان عالی کشور این موضوع از سوی دیوان به دادگستری کل مازندران اعلام و ابلاغ می شود.
آیت الله سلیمانی روز چهارشنبه، ‌ششم اردیبهشت ماه برای انجام امور بانکی به یکی از بانک‌های بابلسر در محدوده میدان شهربانی مراجعه کرد که به ضرب گلوله نگهبان بانک مجروح و بر اثر شدت جراحات، جان باخت.
در همین راستا، دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران کارگروه ویژه پیگیری سوءقصد به آیت الله سلیمانی را تشکیل داد و استانداری مازندران هم سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :