19 دی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در برخی از نانوایی‌ها متأسفانه اراده‌ای برای کنترل کرونا وجود ندارد.

طی جلسه‌ای با حضور معاون استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و جمعی از مدیران استانی، کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان قم برگزار شد.

در ابتدای جلسه موضوع آبیاری برخی محصولات کشاورزی مورد بررسی و سازمان های جهاد کشاورزی و محیط زیست گزارشی در این خصوص ارائه کردند.

بیژن سلیمان‌پور، معاون استاندار قم در این جلسه گفت: باید وارد فاز عملیاتی شویم و ما مسئول سلامت مردم هستیم و باید در راستای تصویه خانه ها و آبیاری کشاورزی نهایت دقت شود و دستگاه هایی که وظیفه دارند نهایت همکاری را داشته باشند.

وی تاکید کرد: بارها در جلسات این موضوع مطرح می شود اما به نتیجه عملیاتی نمی رسیم و باید همه دستگاه ها وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: استفاده از فاضلاب خام در آبیاری‌ها ممنوع است و سموم آن بسیار هم خطرناک و بسیاری از بیماری های ژنتیکی از این طریق است و باید دستگاه های مسئول وارد کار شده و مشکل را برطرف کنند.

وی تأکید کرد: انتظار ما این است که جهاد کشاورزی، مزارعی که از فاضلاب خام تغذیه می کنند معرفی کرده تا بتوانیم از این اقدام جلوگیری کنیم.

در این جلسه همچنین نظارت بر واحدهای صنفی به ویژه نانوایی ها مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی از وضعیت نظارت ها و نوع فعالیت ها در این خصوص ارائه شد.

قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این خصوص گفت: در برخی از نانوایی‌ها متأسفانه اراده‌ای برای کنترل کرونا وجود ندارد و متأسفانه ماسک نمی‌زنند، فاصله را رعایت نمی‌کنند و پول نقد می‌گیرند، اینها خطرناک است.

وی گفت: در نانوایی چرخش ویروس وجود دارد و متاسفانه در نانوایی ها فقط 30 درصد دستورالعمل های مربوط به کرونا رعایت می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در ایام کرونا، 123 مورد قطع سهیه نانوایی و شش مورد تعطیلی داشتیم که به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گرفت و از همه نانوایی ها که اقشار زحمتکش جامعه هستند، تقاضا می کنیم، در راستای رعایت مسائل بهداشتی بکوشند.

دکتر سلیمان پور معاون استاندار قم نیز گفت: موضوع نانوایی‌ها باید نهایت دقت در زمینه نظارت های بهداشتی انجام شود، چرا که مردم همواره با نانوایی سر و کار دارند.

وی افزود: اتحادیه نانوایان باید پای کار آمده و کارشناسان بهداشتی نیز باید سختگیرانه عمل کنند، چرا که سلامت مردم از همه چیز مهم تر است.

  • نویسنده :
  • منبع :