یادداشت پایگاه خبری ۱۹ دی آنلاین با عنوان «بهترین توصیه به همسر رئیس جمهور» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

سخنان خانم علم الهدی همسر رئیس جمهور درباره واژه «بانوی اول» بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته است. وی در این سخنرانی از همسر رهبر انقلاب به عنوان بانوی اول در ساختار کشور یاد کرد.
چهره‌های متعدد و رسانه‌های پرشماری به گلایه و نقد سخنان جمیله علم الهدی پرداختند. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی و به ویژه در توییتر نیز با هشتگ بانوی اول به این موضوع پرداختند
عمده انتقادات یک پایه مشخص داشت: چرا جمیله علم الهدی، به‌جای آن که اصل این خطابِ بانوی اول بودن را نهی کند، آن را تأیید کرد. این در حالی است که در ساختار جمهوری اسلامی ایران، لفظ بانوی اول اصلاً وجود خارجی ندارد.
پاسخ درست همسر رئیس جمهور به سؤال درباره بانوی اول می‌توانست این باشد که چنین مقامی در ساختار کشور وجود ندارد نه اینکه با بیان خود سخن از مقامی بگویند که نه تنها در ساختارها وجود ندارد بلکه قبل از چنین حاشیه‌هایی مورد توجه سیاست مداران و رسانه‌ها نبود.
جلیل محبی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خطاب به وی نوشت: «فیلم کره‌ای زیاد نبینید...» مهدی فضائلی عضو دفتر نشر آثار رهبر انقلاب نیز در توئیتر واکنش نشان داد و نوشت: «کم نبوده‌اند بانوان بزرگ و عالی قدری که در کنار مردان بزرگ نقش آفرینی کرده‌اند، اما خطاست که دولتمردان برای تکریم آن‌ها از الگوی نابجای بیگانگان کپی برداری کنند.»
خبرگزاری تسنیم نیز در گزارشی نوشت: «همچنان که جمهوری اسلامی همان دموکراسی غربی نیست و بر مبنای اسلام و عدالت و شئونات شرعی و واقعی افراد و نه نسبت‌های فامیلی و ... استوار است، به همان دلیل هم چیزی به نام بانوی اوّل نه در آن وجود دارد و نه نیازی به چنین عناوین من‌درآوردی هست. اینکه تصوّر شود با ریاست‌جمهوری یک فرد در ایران، برای همسر ایشان، جایگاه بخصوصی به لحاظ ساختار قانون اساسی کشور ایجاد می‌شود، قطعاً خطاست
به نظر می‌رسد بهترین توصیه به او این بود که بهتر است سیاست را به دانایانش بسپارد و به همان تعلیم و تدریس بسنده کند و زحمت همراهان رئیسی را بیشتر نکند.
  • نویسنده :
  • منبع :